Toon posts:

iPhone 3Gs 2e hands: geen factuur, wel garantie...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ga vanmiddag mijn iPhone 3Gs ophalen. Nou zit er geen factuur bij. Mocht er iets mee gebeuren, kan ik er wel garantie op claimen...? Kun je bijv. dmv een serienr. op Apple.nl je garantietermijn bekijken (zoals bij de overige Apple hardware), of kunnen ze dmv een IMEI nr. opzoeken van wanneer je toestel is?

BTW: Het is een Nederlands T-Mobile toestel.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-01 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:39:
Hoi,

ik ga vanmiddag mijn iPhone 3Gs ophalen. Nou zit er geen factuur bij. Mocht er iets mee gebeuren, kan ik er wel garantie op claimen...? Kun je bijv. dmv een serienr. op Apple.nl je garantietermijn bekijken (zoals bij de overige Apple hardware), of kunnen ze dmv een IMEI nr. opzoeken van wanneer je toestel is?

BTW: Het is een Nederlands T-Mobile toestel.
Ja, je kan je garantie termijn opzoeken op de Apple website, MAAR T-Mobile neemt je telefoon niet in voor garantie zonder Factuur.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 12:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Beetje vaag verhaal. Zonder factuur een 3GS halen. Volgens mij heb je factuur nodig voor claimen garantie. Productie datum is namelijk niet gelijk aan verkoopdatum. Plus als de IMEI al voorgescanned is geweest en telefoon pas later verkocht is de factuur een eventueel bewijs van datum verkoop en dus datum start garantie.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Verkoper geeft aan dat hij zijn toestel bij een verlenging gekregen heeft. Plausibel verhaal lijkt me zo. Alleen waarom er geen factuur bij zit.... je ne sais pas...

En kan je je iPhone niet bij Apple laten repareren...?

Ervaringen die ik heb met MB's en MBP's: je hoeft geen factuur te hebben om het te laten repareren. Er wordt idd naar de datum op Apple.nl gekeken die je kunt achterhalen met je serienummer. Aangezien productiedatum idd niet gelijk is aan verkoopdatum, kun je bij Apple aangeven als de datum die op de site staat teveel afwijkt van de daadwerkelijke datum waarop je het product gekocht hebt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 12:47 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:07
MR_VIPER schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:42:
Productie datum is namelijk niet gelijk aan verkoopdatum.
Maar je hebt wel altijd garantie tot x jaar na fabricage. Dat die garantie altijd korter is dan wanneer je uit gaat van de factuurdatum is in dit geval niet zo heel erg denk ik.

Of deze vlieger voor Apple ook op gaat durf ik niet te zeggen overigens.

[ Voor 0% gewijzigd door The Realone op 15-07-2009 12:48 . Reden: Ja edit maar snel even... :P ]

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 12:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:44:
Verkoper geeft aan dat hij zijn toestel bij een verlenging gekregen heeft. Plausibel verhaal lijkt me zo. Alleen waarom er geen factuur bij zit.... je ne sais pas...
Zelfs bij verlenging zou er gewoon een factuur moeten zijn. Al is het een 0 euro factuur. Ik zou dus alles maar even dubbel checken voordat je straks gezeik gaat krijgen.

Overigens. Volgens mij is het zo dat Apple voor iPhone reparaties direct doorverwijst naar T-Mobile. Zijn al vele vragen over geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door MR_VIPER op 15-07-2009 12:53 ]

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
MR_VIPER schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Zelfs bij verlenging zou er gewoon een factuur moeten zijn. Al is het een 0 euro factuur. Ik zou dus alles maar even dubbel checken voordat je straks gezeik gaat krijgen.

Overigens. Volgens mij is het zo dat Apple voor iPhone reparaties direct doorverwijst naar T-Mobile. Zijn al vele vragen over geweest.
Over de reparatie: wist ik niet, sorry. Heb ik ook nog niets over gelezen. Ik had nl. een 2G uit de USofA. Daar was gelukkig nooit iets mee, maar ook al zou er iets geweest zijn, kon ik toch bij niemand aankloppen.

Over de factuur: verkoper ging even kijken.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
MR_VIPER schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Bij verlenging is zijn nieuwe contract welke hij getekend heeft de factuur.
M.a.w. jij kan de garantie niet claimen maar hij wel.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:44:
En dan blijkt het een gestolen toestel te zijn, IMEI was al genoteerd en je eerst volgende reparatie zie je ook nooit meer een telefoon terug :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik een kopie van zijn contract meekrijg...?

Vind dit maar allemaal minder.... :/

En zeker weten dat het repareren van een iPhone via T-mobile gaat. Kan dit niet via een reseller of Apple Service Provider?

Verwijderd

Topicstarter
Verkoper heeft bonnetje gevonden. Staat geen naam op alleen omschrijving "iPhone". :)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 17:00

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:44:
Verkoper heeft bonnetje gevonden. Staat geen naam op alleen omschrijving "iPhone". :)
1. gebruik de edit knop
2. check of het imei nummer op de bon dezelfde is al op de phone

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
The Realone schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:47:
[...]

Maar je hebt wel altijd garantie tot x jaar na fabricage. Dat die garantie altijd korter is dan wanneer je uit gaat van de factuurdatum is in dit geval niet zo heel erg denk ik.

Of deze vlieger voor Apple ook op gaat durf ik niet te zeggen overigens.
Daarom rekenen leveranciers ook altijd met fabricagedatum plus 2 of 3 maanden voor de garantiebepaling. Als je machine dan heel lang in de winkel heeft gestaan kan je die bon nodig hebben maar meestal verkoopt het wel in de periode.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-01 14:53
Hier kan je het serienummer invullen om te zien hoelang de garantie nog is: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Daarbij verwijzen APR's je meteen door naar T-Mobile tenzij je een iPhone direct bij hun hebt aangekocht. Zelfs dan adviseren ze om naar T-Mobile te gaan vanwege kortere wachttijden :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een vraag over het tweedehands kopen van een iphone 3GS van T-mobile. De verkoopster heeft de bon.

Mijn vraag is, stel dat er iets met het toestel gebeurt waardoor ik naar T-mobile moet voor de garantie.

Kan ik de garantie dan wel claimen? Is het niet zo dat men kan zien dat ik niet de desbetreffende persoon ben inclusief bijbehorend T-mobile nummer.

Daarmee bedoel ik dat die Iphone vermoedelijk naam, adres van de eerste houder heeft. Hoe geef ik mijn adres en telefoonnummer door ivm het ophalen van het toestel na reparatie?

Alvast bedankt!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:59
Garantie vragen mogen in SF. Dus een move :)

@hermanboon, het is netter om even een nieuw topic te openen. Topickaping wordt niet zo op prijs gesteld. Je vraag is wezenlijk anders. Jij hebt immers wel de bon :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1