Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Laat ik beginnen te zeggen dat ik dit forum al afgestruind heb maar helaas geen specifieke oplossing heb kunnen vinden voor mijn probleem.

Sinds kort ben ik in bezit van een LCD TV van phillips (32 pfl 5604), nou wil ik deze graag aansluiten op mijn pc naast mijn monitor, hiervoor heb ik een DVI>HDMI kabel gekocht. Alles werkt prima als ik mijn tv aanzet bij het opstarten van mijn pc, dan krijg ik zowel beeld op mijn monitor als TV. Echter, als ik eerst de pc opstart en vervolgens mijn tv aanzet wordt deze niet gedetecteerd en moet ik eerst mijn pc opnieuw opstarten... erg vervelend. De videokaart die ik gebruik is een radeon HD3870.

Wat ik heb geprobeerd:
• Nieuwe CCC geïnstalleerd
• Inschakelen TV-detectie forceren in CCC
• Energiebesparing uitschakelen in windows

ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

alvast bedankt,
Jordy

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Dit is een lastig probleem.

Soms wil een ander merk dvi-hdmi wel s werken. Het heeft te maken met de hdcp handshake of edid.

Ik heb het zelf ook gehad met mn pc toen ik deze via een hdmi switch liet lopen. Alles ging perfect totdat ik tussentijds ging overschakelen naar een andere bron (ff gamen bijvoorbeeld). Wanneer ik de tv weer op de source van de pc zette, was het beeld zwart en ging met geen mogelijkheid aan.

De pc opnieuw opstarten was dan het enige wat hielp en dan had ik weer beeld. Toen ik de pc direkt op de tv aansloot waren de problemen weg. Nu kan ik gerust overschakelen naar een andere source, als ik terug ga naar het pc beeld dan is die er gewoon nog. Staat dan ff in de schermbeveiliging, ff klikken met de muis en ik kan weer verder.

Succes!