Hohohohoho, ik heb nooit gezegd dat je met korrel 280 met je vingertoppen over je proc moet gaan rossen. Dat zou ik toch wel op een vlak plaatje doen. Wat ik wilde zeggen is, als je met korrel 2000 en 4000 bezig bent, dat het dan niet zoveel zin meer heeft om precies vlak te willen werken. Wil je met korrel 4000 nog een kuil in je proc schuren, dan hoop ik dat je geduld hebt, want dat kan even duren.
Voor de duidelijkheid mijn mening nog even:
korrel 280 op vlakke plaat
korrel 400 op vlakke plaat
korrel 600 op vlakke plaat
korrel 1000 op vlakke plaat
korrel 2000 uit handje
korrel 4000 uit handje
Het probleem is dat korrel 2000 en 4000 op een schuimrug zitten, en dus sowieso niet vlak zijn. Tegelijkertijd zijn deze zo fijn, dat ze alleen maar een poetsende werking hebben, je schuurt er nog net de krassen van de vorige gang (korrel 1000) mee weg.
Overigens leuk tussenstapje:
Ik kocht mijn BP6/366/FEP32 setje compleet gemonteerd in een kast, van Andy. Hij wilde de boel niet demonteren, omdat het zo mooi was gemonteerd, met de koelpasta er perfect tussen, dus heb ik de kast erbij genomen. (had sowieso een kast nodig)
Op 500 Mhz (FSB=92 Mhz) werden de procs resp 43 en 52 graden (met koetje)
Ik heb uiteindelijk de boel compleet gedemonteerd, oa om te kijken hoe krom de procs waren, en omdat ik het mobo even los wilde hebben om de heatsink van de chipset van wat pasta te voorzien.
ik trek de koelers van de procs: zit er veel te weinig pasta onder, slechts een deel van de koeler maakte contact met de proc, ongeveer 50%. Bovendien zijn de procs zo krom als een hoepel, echt teleurstellend krom (meer dan 0,3 mm).
Onder de procs was 1 van de temp. gauges tever naar beneden gebogen, waardoor deze geen contact maakten met de proc.
Na hernieuwd opbouwen van het systeem, met koelprut en bijgebogen temp gauge, lopen de procs nu op 35 en 37 graden.
Op 550 en 2,0v dikke crashes gehad, nu wil NT effe niet meer, dus vannavond even nieuwe install, en verder experimenteren.
Wellicht dat door het transport de koelers wat scheef zijn komen te zitten, en dat daardoor de koelprut te weinig is geworden, ik weet het niet. Voor mij in ieder geval een reden om na een verhuizing de boel even te checken.
De kromheid van de proc viel mij behoorlijk tegen, ook de oppervlakte stuctuur is behoorlijk grof. De koelers zijn recht, maar ik weet niet of dat bij 50 graden lokale temp ook nog zo is. Mijn (uiteindelijke) waterkoeler zal van koper worden, trekt minder krom. Bovendien kan je het solderen.