Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb hier een Tablet PC, de Ruggedbook SR659:
http://www.ruggedbook.com.tw/product_view.asp?ID=65

En een gloednieuwe CF kaart, de Sandisk Extreme IV CompactFlash:
pricewatch: Sandisk Extreme IV CompactFlash

Ik wil graag Windows XP Embedded installeren vanaf CD. Helaas werkt dit niet want ik krijg geen partities of schijven te zien tijdens de CD installatie. Windows XP Proffesional werkt daarin tegen wel, maar ik moet Embedded hebben :+ . Nu heb ik al enkele dingen gelezen op google, en die praten over fdisk format en bootprep. Helaas heb ik hierin al enkele dingen geprobeerd, maar niet verder gekomen. Ook zijn de posts vrij oud, en is dit een CF kaart van 16GB.

Heeft iemand instructies om deze installatie werkend te krijgen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
Wat voor XPe cd heb je dan? Een image? of een installatie waarmee je zelf images kan maken?

Als je eenmaal een image hebt (berg losse files), hoef je die alleen maar te kopieren naar een (active) NTFS partitie (actief maken kan evt met diskpart.exe).

Anders zal ej zelf de image moeten bouwen en dan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:34:
Wat voor XPe cd heb je dan? Een image? of een installatie waarmee je zelf images kan maken?

Als je eenmaal een image hebt (berg losse files), hoef je die alleen maar te kopieren naar een (active) NTFS partitie (actief maken kan evt met diskpart.exe).

Anders zal ej zelf de image moeten bouwen en dan kopieren.
Ik wil graag installeren vanaf de orginele CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
F6 Get driver ? Kan er volledig naast zijn, kwam zo in mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Wat voor originele cd heb je dan? Die bij je apparaat hoort (dus met label van de fabrikant)? of een Windows XPe installatiecd (dus met microsoft label)? en hoe kom je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:34:
Wat voor originele cd heb je dan? Die bij je apparaat hoort (dus met label van de fabrikant)? of een Windows XPe installatiecd (dus met microsoft label)? en hoe kom je daaraan?
XPe installatiecd met microsoft label. Werk bij een bedrijf wat kassasystemen levert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Dan moet je die cd installeren op een 'normaal' werkstation (zijn trouwens 2 installaites, 1x de component database en 1x de platform builder (of het xpe equivalent, zit iets te diep in CE a.t.m.). Daarmee kan je een XPe configuratie maken met precies de onderdelen die jij nodig hebt voor je rugged tablet. Dan bouw je een image, kopieer je die files naar je CF kaart, cf kaart in de tablet -> done.

[edit]
Vergeet je image niet te signen met een correcte XPe key, anders doet hij het maar 120 dagen ofzo.

Waarom moet je trouwnes persé XPe gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Xiphalon op 15-07-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:45:
Dan moet je die cd installeren op een 'normaal' werkstation (zijn trouwens 2 installaites, 1x de component database en 1x de platform builder (of het xpe equivalent, zit iets te diep in CE a.t.m.). Daarmee kan je een XPe configuratie maken met precies de onderdelen die jij nodig hebt voor je rugged tablet. Dan bouw je een image, kopieer je die files naar je CF kaart, cf kaart in de tablet -> done.

[edit]
Vergeet je image niet te signen met een correcte XPe key, anders doet hij het maar 120 dagen ofzo.

Waarom moet je trouwnes persé XPe gebruiken?
Poeh poeh... Morgen veel te doen dan..
Windows XPe ivm dat makkelijker is met licenties enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Hehe goede image bakken duurt wel even ja. 10000 componenten.

Betste kan je beginnnen met een basisconfiguratiecomponent (die selecteert alles wat je voor die functie e.g. internet-kiosk, mediaspeler, etc nodig hebt. Dan finetunen.

Daarnaast: drivers drivers drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk morgen even evt wel naar Windows XP Posready, misschien werkt dat wat makkelijker :)

Hebben we 3maanden geleden ontvangen van Microsoft oid. Windows XPe helemaal customizen kan wel, maar kost te veel werk. Het is maar voor momenteel 1 machine, en is nog onzeker dat we deze gaan leveren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Een basisimage heb je in een dagje wel inelkaar gezet hoor. Finetunen kan altijd nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat dit topic in het subforum "Windows Clients" beter op zijn plek is, aangezien het verder weinig daadwerkelijk met opslagmedia of IO controllers te maken heeft. Kleine vehuizing dus.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1