[vb/dos] SQLCMD uitkomst if/else

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 21:46
Ben op dit moment bezig om een programma te laten starten aan de hand van een uitkomst van een sql query via de commandlinetool SQLCMD.

Hieronder het sqlcommando wat wordt uitgevoerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
USE dbname;

SELECT 
      Batchstate = CASE
        WHEN status >= 1 THEN '1'
        ELSE '0'
        END
FROM batch
where dataareaid='lei' and groupid='FACT' and createdby='du'

De uitkomst van de query 0 als er geen batch in de wachtrij staat en 1 als dat wel zo is.

Hieronder de code die wordt uitgevoerd vanuit een externprogramma(batchprogramma)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ECHO ON
sqlcmd -S SQLserver -i C:\universe\checkjob2.sql

if (("Batchstate")==("1") then (
GOTO :END_QUERY)

) else (
set resexe=1
)
:END_QUERY)
set resexe=0

set resexe=0 betekend status geslaagd.
set resexe=1 beketend status mislukt.
Dit zijn de codes voor het batchpakket

Zou iemand mij kunnen helpen het laten functioneren van het script, heb geprobeerd om te googlen, maar kan niets vinden wat de lading echt dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit lijkt op deze manier erg op een scriptrequest. Zo zie ik nergens in je vraag terug komen wat er niet lukt, wat je allemaal geprobeerd hebt, wat je gezocht hebt, en welke foutmelding je krijgt.

Verder horen vragen over Batch scripts in Windows Clients ( Al kan ik niet uit je vraag afleiden of het probleem nu in VB of Batch script zit. )

Lees A.U.B. even de Quickstart en het PRG beleid door.

Als je een concreet probleem hebt kun je een nieuw topic openen ( In het juiste forum natuurlijk ), maar het is niet de bedoeling dat we je kant-en-klare oplossingen gaan geven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.