Hallo allemaal,
Ik zal even uitleggen hoe het ongeveer in z'n werk moet gaan. In het project waar ik mee bezig ben zitten verschillende koppelingen naar andere bedrijven. Deze bedrijven moet ik bij bepaalde handelingen informatie toesturen, en bij bepaalde handelingen informatie vandaan halen. Nou kiest de gebruiker op de website bij welk bedrijf dit moet gebeuren.
Dus je hebt bijvoorbeeld een class:
Dit zijn gewoon even verzonnen functies. Zo heb je natuurlijk nog een tweede bedrijf:
Deze heeft zoals je ziet precies dezelfde functies, deze worden op bepaalde plekken in de site aangeroepen.
Nou ligt het aan de 'groep' waar de gebruiker bij hoort, welke class hij gebruikt.
Hoe kan ik dit netjes doen? Is een interface handig, aangezien de classes allemaal ergens aan moeten voldoen en allemaal dezelfde functies hebben. Hier heb ik alleen niet veel verstand van.
Hoe is het mooiste met het aanroepen?
Dit lijkt me niet echt de goede / mooiste oplossing.
Heeft iemand toevallig iets in z'n hoofd zitten hoe ik het beste kan realiseren?
Alvast super bedankt!
Ik zal even uitleggen hoe het ongeveer in z'n werk moet gaan. In het project waar ik mee bezig ben zitten verschillende koppelingen naar andere bedrijven. Deze bedrijven moet ik bij bepaalde handelingen informatie toesturen, en bij bepaalde handelingen informatie vandaan halen. Nou kiest de gebruiker op de website bij welk bedrijf dit moet gebeuren.
Dus je hebt bijvoorbeeld een class:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| class Bedrijf { public function registerCustomer() { //Hier stuur ik informatie naar het bedrijf } public function checkInformation() { //Hier haal ik informatie op van het bedrijf } public function process() { //Hier stuur ik informatie naar het bedrijf } } |
Dit zijn gewoon even verzonnen functies. Zo heb je natuurlijk nog een tweede bedrijf:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| class Bedrijf_twee { public function registerCustomer() { //Hier stuur ik informatie naar het bedrijf } public function checkInformation() { //Hier haal ik informatie op van het bedrijf } public function process() { //Hier stuur ik informatie naar het bedrijf } } |
Deze heeft zoals je ziet precies dezelfde functies, deze worden op bepaalde plekken in de site aangeroepen.
Nou ligt het aan de 'groep' waar de gebruiker bij hoort, welke class hij gebruikt.
Hoe kan ik dit netjes doen? Is een interface handig, aangezien de classes allemaal ergens aan moeten voldoen en allemaal dezelfde functies hebben. Hier heb ik alleen niet veel verstand van.
Hoe is het mooiste met het aanroepen?
PHP:
1
2
| require 'classes/' . $cInfo['use_company'] . '.php'; $company = new $$cInfo['use_company']; |
Dit lijkt me niet echt de goede / mooiste oplossing.
Heeft iemand toevallig iets in z'n hoofd zitten hoe ik het beste kan realiseren?
Alvast super bedankt!