[RSA] Appliance of applicatie op Windows2003 server?

Pagina: 1
Acties:

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 12:57
Situatie is als volgt:
Er zijn hier 10 gebruikers die gebruik maken van RSA tokens om met hun windows XP laptops remote in te loggen op het netwerk. De gebruikers komen binnen via onze eigen internetverbinding. De authenticatie server staat in een gedeelte van het netwerk dat binnenkort wordt afgestoten. Deze servers kunnen niet worden overgenomen. De RSA tokens zijn wel van ons zelf. We zullen dus zelf voor een nieuw authenticatie gedeelte moeten zorgen in ons eigen netwerk.

Mij word aangeraden om SecurID appliances (130s) aan te schaffen om dit voorelkaar te krijgen. Deze apparaten vind ik nogal aan de prijs voor maar 10 gebruikers.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om het authenticatiegedeelte via een softwarepakket op één van onze windows2003 servers te regelen, welke software heb ik hiervoor nodig? We willen wel de RSA tokens blijven gebruiken.

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Het softwarepakket wat je nodig hebt is uiteraard RSA Authentication Manager 6.1 of 7.1.

Wat je kunt doen is het volgende:

- RSA AM 7.1 installeren op een aparte server speciaal voor RSA.
- RSA AM 7.1 op een al bestaande server installeren. Let wel: RSA Authentication Manager 7.1 is een zeer zwaar pakket en zal veel resources in beslag nemen.
- RSA AM 7.1 installeren in een VMWare achtige omgeving, VMWare ESX Server wordt sinds kort ondersteund door RSA.
- Een RSA SecurID Appliance aanschaffen (erg duur!).

Windows Server 2008 zal voorlopig nog niet ondersteund gaan worden door RSA, je zult de Manager dus op Windows Server 2003 moeten installeren.

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 12:57
Ik kreeg van ons moederbedrijf te horen dat RSA authentication server een rampenpakket is om te installeren en te onderhouden op windows 2003 server. Ze raden me dan ook af om deze oplossing te gebruiken. Ze zeiden dat ik gewoon voor de appliance moet gaan.

Is die RSA software echt zo brak onder 2003 server?

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Nee hoor, dat valt hartstikke mee. We draaien het al een jaar zonder problemen op een Windows Server 2003-systeem. Het is, zoals ik al eerder zei, wel een heel zwaar pakket.

Als ik RSA was zou ik ook zeggen dat je zo'n dure appliance moet kopen. Kost ongeveer 2800 euro, plus 400 euro per jaar voor "onderhoud"... Kassa dus! ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Wij hadden in het begin wel wat issues met Authentication Manager 7.1 (op Windows 2003). Replicatie tussen de primary en de replicas is er een paar keer mee opgehouden, maar nu dat we de laatste patches hebben geïnstalleerd draait alles stabiel. Eind september schijnt er een SP2 voor AM7.1 aan te komen, en dan wordt echt een sterke verbetering verwacht (ook in de console enzo). Hoop dat het idd zo is want dat patchen/installeren duurt echt uuren - beetje een log pakket zoals bassie al zei :)

Wees consequent, maar niet altijd