Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2003] Cel afhankelijk kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 21:24
Beste tweakers,

Ik ben bekend met voorwaardelijke opmaak, maar heb hierbij de volgende vraag:

Is het mogelijk om cel a1 dezelfde opmaakt als cel b1 te geven, als b1 een voorwaardelijke opmaakt heeft?

Voorbeeld:

B1 is leeg, en kleur daarom niet (voorwaardelijke opmaak: celwaarde is niet gelijk aan "")> A1 kleurt ook niet omdat B1 leeg is

Wanneer B2 "vol" is (er staat een willekeurige waarde in) dan krijg deze een kleur. Nu moet A1 dezelfde kleur als B1 krijgen, ongeacht van de waarde die in A1 staat (dus ook kleuren als A1 leeg is, B1 is bij het kleuren dus nooit leeg).

Hoop dat dit beetje duidelijk is.... :) bedankt alvast.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat dacht je van je voorwaardelijke opmaak kopieren naar cel B1? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Felke
Oke... als ik de opmaak van B1 naar A1 kopieer, dan krijg beide cellen dezelfde voorwaarde.
Dit wil ik dus niet.

Nog een keer kort:

Als B1 een waarde heeft, moet deze kleuren, A1 moet nu tegelijkertijd mee kleuren, ongeacht of A1 leeg is of niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Felke op 15-07-2009 11:30 ]

Verwijderd

Selecteer voor cel A1 bij voorwaardelijke opmaak "Formule Is" en vul rechts daarvan de formule "=B1=[je voorwaarde]" in (zonder de aanhalingstekens).

Verwijderd

je gebruikt bij deze voorwaardelijke opmaakformule in A1 ook best een absolute kolomverwijzing zodat het eenvoudiger wordt om door te kopiëren :
code:
1
=($B1<>"")
en ja, je bent in dit geval verplicht "Formule Is" te gebruiken.

• Felke
super! :D het werkt... _/-\o_
Nog een tweede vraag:

Wanneer B1 een waarde heeft, moet in A1 de datum komen te staan, van wanneer er in B1 iets is ingevuld....
ik zat zelf aan iets van =vandaag() te denken, maar dat veranderd volgens mij per dag?

[ Voor 78% gewijzigd door Felke op 15-07-2009 13:06 ]

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Bedankt! Was hier ook al een tijdje naar op zoek.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Reptile209

- gers -

Felke schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:08:
super! :D het werkt... _/-\o_
Nog een tweede vraag:

Wanneer B1 een waarde heeft, moet in A1 de datum komen te staan, van wanneer er in B1 iets is ingevuld....
ik zat zelf aan iets van =vandaag() te denken, maar dat veranderd volgens mij per dag?
Daarvoor kan je bijvoorbeeld een OnChange() macro gebruiken die de datum van vandaag (Now()) waarde toekent aan A1 op het moment dat er wat in B1 wordt ingevuld. Of een knopje dat je aanklikt als je iets in B1 invult en dat een macro start.
Als je alleen formules gebruikt, zal de datum altijd meeveranderen als je op een later moment de sheet weer opent.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1