Verschillen IE en FF met Sharepoint

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Hopelijk post ik nu in het goede forum :)

Op mijn stage maken we gebruik van een website gemaakt dmv Sharepoint.
Nu is het zo dat er behoorlijke verschillen zijn in layout tussen IE en FF.
Bij IE ziet alles er perfect uit, maar in FF zijn lappen tekst onderstreept en staan tabellen verkeerd weergegeven.

Ik heb zonet ingelogd op de website in Firefox en ik kan de pagina niet normaal bewerken. Als ik de tekst wil bewerken krijg ik een popupje met de HTML-code die ik wel kan bewerken. Maar hierin zit niks dat zou kan leiden tot onderstreepte tekst.
Als ik in de HTML (via FF) tekst invoer, blijft dat ook onderstreept.
Tekst op de normale CMS wijze invoeren kan dus alleen maar via IE.

En ik kan nergens vinden waar ik de CSS zou kunnen bewerken...

Zijn er mensen die dit probleem herkennen of een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:04
Zijn er mensen die dit probleem herkennen of een oplossing hebben?
Met de informatie die je nu geeft, lijkt het me onmogelijk om een oplossing te bieden als men het probleem niet herkent. Ik weet verder niets van Sharepoint, maar aangezien het van Microsoft is, verbaast het me niet dat het alleen in IE goed werkt ;) (Wat het bewerken betreft valt daarmee te leven, maar het zou er natuurlijk wel een beetje normaal uit mogen zien in Firefox.)

Als je in de CSS (en HTML) wilt rommelen om de oorzaak van onderstrepingen e.d. te vinden, kun je Firefox-extensies als Firebug of de Web Developer Toolbar gebruiken, maar als je zo iets ontdekt, moet je daarna nog permanente wijzigingen zien aan te brengen (templates/inhoud/diep in Sharepoint) om het definitief op te lossen.

Is die site ergens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Het verschil IE en FF omtrent SharePoint zit hem vooral in het feit dat FireFox geen ActiveX ondersteunt.
en je mag eens 2x raden wat sharePoint vooral gebruikt? Al eens geprobeerd om vanuit FireFox je lijsten te bewerken in 'excel' weergave? Verschil gemerkt tussen de keuzes van de menu's in IE en FF? en ga zo maar door.

Gelukkig is er een add-in voor Firefox, genaamd: IETab waar je kan instellen dat hij een bepaalde site moet laden dmv de IE Engine en dit werkt enorm goed! Onlangs zelf ontdekt en werk enkel nog via firefox, ook voor bv. Outlook Web Access is deze add-in enorm makkelijk!

Heb deze add-in bij ons op het werk, SharePoint ontwikkelaars, voorgesteld en veel collega's gebruiken deze tegenwoordig.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik dacht dat ik hier toch wel duidelijk was geweest?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.