Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Data samenvoegen access 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb verschillende tabellen in access 2003 gemaakt allemaal dezelfde gegevens maar van een verschillende maand. Nu is de bedoeling dat als ik een bepaald gegeven wil van een bepaalde periode ik ze allemaal krijg. Vb. Ik zou graag het aantal broden verkocht hebben van de periode 15/11/2008-15/12/2008. Doordat mijn verschillende maanden allemaal in een andere tabel zitten krijg ik maar mijn gegevens van 1 maand. Vb. enkel van november 15 tot 30. Ik heb al wat met relaties zitten proberen, maar dan kan ik mijn aantal bij Group by niet meer gebruiken.

Zou er iemand mij een beetje kunnen helpen aub?

Dank u
Beckys

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 15:08

Haan

dotnetter

Verkeerd database ontwerp dus.

Maar wat je nu dus nodig hebt zijn meerdere queries, voor iedere tabel die je wil gebruiken eentje, deze kan je samenvoegen met UNION.

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 15-07-2009 10:21 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Een nog betere oplossing is dan alle gegevens in één tabel zetten, ipv een tabel per maand.
Dat voorkomt ook dat je in de toekomst je union-query moet gaan uitbreiden.

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon veel te veel om alle gegevens in 1 tabel te zetten. Ik spreek over meer dan 3000 rijen en kolommen. Dat wordt verschrikkelijk onoverzichtelijk.
Dank u voor uw reactie ik zal dit direct proberen.

Sorry voor het verkeerd plaatsen van dit bericht, moet deze website nog wat gewoon worden en heb dit wat rap willen doen.
Beckys

• Haan

Haan

dotnetter

3000 rijen is niks.. En onoverzichtelijk maakt natuurlijk ook niet zoveel uit, je haalt juist de informatie die je wil op met SELECT queries, in principe heb je dan niks te maken met de brontabel ;)

Denk ook eens wat er moet gebeuren als het er opeens een kolom moet worden toegevoegd, of veranderd, dan moet jij dat gaan veranderen in alle tabellen van alle maanden 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb je natuurlijk een punt, zoals je ziet ben ik nog niet echt thuis in de wereld van Access. Maar dan zit ik nu natuurlijk met het punt om alle tabellen samen te voegen zonder alles te moeten herdoen.

Ik weet dat nu voor de volgende keer.
Bedankt voor de reacties

• Haan

Haan

dotnetter

Liever nu wat tijd kwijt zijn om je ontwerp aan te passen, dan later nog veel meer tijd kwijt te zijn ;)

Pagina: 1