Toon posts:

Problemen met ontvangst draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn draadloze netwerk. Ik heb dus een draadloos netwerk thuis. Als ik in de achterkamer met mijn laptop verbinding probeer te maken heb ik vol bereik en gaat dat dus allemaal goed. De router verzendt het signaal dus sterk genoeg. Nu heb ik in dezelfde achterkamer ook een pc staan waar ik draadloos internet op wil ontvangen.

In eerste instantie heb ik dit geprobeerd met zo'n usb adapter. Wanneer ik deze gebruikte zag de computer mijn draadloze netwerk niet (terwijl de laptop 5 strepen en dus vol ontvangst heeft op dezelfde locatie). vervolgens heb ik zo'n kaartje voor in mijn computer met antenne gekocht en ook dit bleek niet te werken.

Heeft iemand een oplossing of een aan te raden product voor mij aangezien ik wel graag internet op die vaste pc wil ontvangen via mijn eigen netwerk.

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Je hebt die pc niet toevallig naast een stoorzender staan? Radio, tv, muur met veel kabels er doorheen, dat soort zaken

Desktop | Server | Laptop

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Probeer eens om de channel eens te wijzigen

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. We hebben inderdaad de channel gewijzigd en heeft niet mogen baten. Het arre is dat de laptop daar vol bereik heeft. Misschien komt het dan inderdaad doordat de computer vlakbij een muur staat.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

Helaas kunnen kleine dingen al grote storingen veroorzaken. Zo heb ik mijn PC van de ene kant van mijn bureau verplaatst naar de andere kant (dus zo'n 1,5m) en dat hielp enorm. Er kan best een 'wifi-gat' zijn waar je pc staat. Verder is mijn ervaring dat laptops beter zijn in het ontvangen van een draadloos signaal dan pc's.
Heb al wat kaartjes in pc's gehad. Maar ik kan nooit zoveel signalen oppikken of netwerken in de buurt dan op mijn laptops.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Je probleem lijkt bijna te komen doordat je service niet draait (ik ben even de naam van deze Windows service vergeten).
Verder zou je idd je pc even een paar meter kunnen verslepen, of de USB-stick dmv een usb-kabeltje kunnen verlengen en hem rond je pc (in de buurt van je laptop) te leggen!

Succes iig!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een USB stickje hebt, kun je die ook in je Laptop stoppen.
Even testen of je het probleem kan reproduceren. Misschien zijn er 2 stuk of is er een software probleem
Pagina: 1