Bijlage toevoegen in Citrix Outlook

Pagina: 1
Acties:

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-03 19:00
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. Ik draai een 32-tal citrix servers waar op voor de gebruikers Outlook start.
Geen probleem allemaal, werkt goed :)

Echter kunnen ze niet hun lokale files als een bijlage toevoegen door middel van slepen.
Ik heb al met veel pijn en moeite de lokale drives gemapped en hun lokale printers toegevoegd.

Het "toevoegen/slepen" verhaal krijg ik simpelweg niet voor elkaar.

Nu ga ik twijfelen of dit uberhaupt wel kan? kan iemand mij hier wat over zeggen?

Verwijderd

ehm lees ik nu goed dat hun userfiles lokaal op de harddisk staan? Net op een shared folder op een fileserver? Misschien dat eerst doen, waarom zou je ze toegang willen geven tot lokale drives?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:08:
ehm lees ik nu goed dat hun userfiles lokaal op de harddisk staan? Net op een shared folder op een fileserver? Misschien dat eerst doen, waarom zou je ze toegang willen geven tot lokale drives?
Ik vermoed dat het gaat over de schijven van de client en niet van de server?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Heb je iets veranderd aan je mail? Ge-update naar 2007 etc etc?
Graag wat meer informatie....

• renedis
userfiles staan ook op de citrix server. ik wil ze lokale toegang geven omdat alleen outlook in citrix draait. (voorheen groupwise als lokale install) nu gaan we overstappen maar ik krijg het "bijlage slepen" dus niet voor elkaar.

we draaien op 2003.. zowel de server als outlook.

wat ik dus precies bedoel is: bestanden vanaf de lokale (dus eigen pc) als bijlage slepen naar de Outlook (in citrix omgeving)

**thanks voor de moeite

[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 15-07-2009 11:11 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Worden er wel Client Drive Mappings gemaakt?

Check anders eens even de troubleshooting pagina van Citrix. http://support.citrix.com/article/CTX238200

Welke client versie draai je? Welke server editie?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• renedis
Client Drive Mappings worden gemaakt, toevoegen via het paperclipje gaat ook goed. Alleen bestanden er naar toe slepen niet, dat moet toch mogelijk zijn?

- Windows Server 2003 met servicepack 2
- Citrix Acces Managment Control 3.0.0.0
- XenApp Plugin (Client) - Version 11.000

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Probeer anders even een topic te openen in het forum van Citrix. Daar zit veel kennis...

Wat ik zo zie werkte het iig begin dit jaar nog niet. Huidige status geen idee :P

http://forums.citrix.com/...threadID=240761&tstart=-3

Link is/was down, hier even een copy/paste:
Posted: Jan 19, 2009 11:59 AM
Is it possible of doing drag and drop from a local application onto an app running under Citrix ? Specifically, we want to drag an email from Outlook into a Citrix Session?

Posted: Jan 19, 2009 1:41 PM
I do not believe this is possible with the current versions of Citrix.

Posted: Jan 19, 2009 7:06 PM
Joe is right. This is not possible today. Customers have raised enhancement requests for this feature so perhaps we will see it sometime in the future

[ Voor 53% gewijzigd door sh4d0wman op 15-07-2009 14:24 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• renedis
sh4d0wman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:20:
Probeer anders even een topic te openen in het forum van Citrix. Daar zit veel kennis...

Wat ik zo zie werkte het iig begin dit jaar nog niet. Huidige status geen idee :P

http://forums.citrix.com/...threadID=240761&tstart=-3

Link is/was down, hier even een copy/paste:

[...]
thanks voor het vinden.
De gebruikers moeten dan maar gewoon wachten en met een work-around genoeg nemen.

bedankt!
Pagina: 1