Van 14 juni tot 12 juli ben ik op vakantie in Australië (en de laatste paar dagen nog in Singapore) geweest. Ik ben samen met mijn beste maat, met een camper van Cairns naar Sydney gereden. Dit heeft natuurlijk zat mooie foto's opgeleverd en aangezien ik alleen een netbookje bij had en die niet echt geschikt is om RAW bestanden te bewerken, heb ik er vandaag alvast maar 6 bewerkt.
De bewerking bestaat grotendeels uit de whitebalance en de curves een heel klein beetje aanpassen. Verder er een unsharp mask overheen gegooid. Alle foto's zijn gemaakt met een EOS 450D en met een Tokina 12-24mm lens. Helaas was ik zo stom om te denken dat ik wel een goeie UV filter in Australie kon kopen (had er namelijk nog geen, omdat ze niet op voorraad waren), maar dat viel dus ff vies tegen. Alle foto's zijn dus zonder UV filter (of andere filter) gemaakt, met alle mogelijke gevolgen van dien. Gelukkig heb ik er toch nog goed omheen kunnen werken en heb slechts in enkele gevallen gebruik moeten maken van een healing brush om 1 of 2 flare spots weg te halen.
Zelf vind ik dit een zeer geslaagde showcase en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (klikken voor groter)
#1 Townsville met uitzicht op Magnetic Island

#2 Vanuit de camping in Eungella

#3 Seal Rocks (met rug naar vuurtoren)

#4 Seal Rocks - vuurtoren

#5 Seal Rocks - strand onderaan de klif

* genomen met de 55-250mm lens
#6 Sydney - Opera House

#7 Sydney - Opera House
De bewerking bestaat grotendeels uit de whitebalance en de curves een heel klein beetje aanpassen. Verder er een unsharp mask overheen gegooid. Alle foto's zijn gemaakt met een EOS 450D en met een Tokina 12-24mm lens. Helaas was ik zo stom om te denken dat ik wel een goeie UV filter in Australie kon kopen (had er namelijk nog geen, omdat ze niet op voorraad waren), maar dat viel dus ff vies tegen. Alle foto's zijn dus zonder UV filter (of andere filter) gemaakt, met alle mogelijke gevolgen van dien. Gelukkig heb ik er toch nog goed omheen kunnen werken en heb slechts in enkele gevallen gebruik moeten maken van een healing brush om 1 of 2 flare spots weg te halen.
Zelf vind ik dit een zeer geslaagde showcase en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (klikken voor groter)
#1 Townsville met uitzicht op Magnetic Island

#2 Vanuit de camping in Eungella

#3 Seal Rocks (met rug naar vuurtoren)

#4 Seal Rocks - vuurtoren

#5 Seal Rocks - strand onderaan de klif

* genomen met de 55-250mm lens
#6 Sydney - Opera House

#7 Sydney - Opera House

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y