PC speakers op Receiver

Pagina: 1
Acties:

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 23:56
Wat zijn de effecten als je een 5.1 pc speakerset aansluit op een receiver? Hier plaatjes
ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://i163.photobucket.com/albums/t292/Takashi_photo/audiopcrev.jpg
Bij 5.1 pc speakerset wordt meestal 3 x 3.5 mm plug meegeleverd voor 't aansluiten op
een geluidskaart. Die kabel wil ik dus knippen en dan vervolgens aansluiten op een receiver.
Afbeeldingslocatie: http://i163.photobucket.com/albums/t292/Takashi_photo/speackersrec.jpg
Kan dit problemen opleveren? Want in principe sluit je een versterker aan op een versterker?
De receiver dient dus als 'n soort externe geluidskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Chiii op 14-07-2009 22:46 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Heel simpel: zo blaas je de ingangen van de versterker in de speakers op. Waarom niet de satellieten op de speakeruitgang van de receiver en de sub op de subuitgang?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 23:56
Als ik de volume van de receiver niet aanpas, dan kan het in principe toch niet zoveel kwaad?
Als ik de speakers direct op de receiver aansluit, zal dat wsslijk beter klinken?

[ Voor 71% gewijzigd door Chiii op 15-07-2009 00:27 ]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

kan niet...
zoek zelf maar wat het verschil is tussen een low level en een high level signaal....

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
kijk er komt een laagsignaal via die kabeltjes uit je pc die gaan dan in de pc speaker set.

maar daar zit al een versterker in!! ga je dat nog meer versterker zegmaar dan blaas je het op.

wat je het beste kan doen is dan die sattellietjes gewoon op de receiver aansluiten en de subwoofer op de sub out en die dan wel laten versterken door de interne versterker van de speaker set

of dit lekker gaat klinken. ik betwijfel het. het zijn zoiezo van die mwah setjes. end ie zijn helemaal op elkaar afgestemt om er toch nog een lekker geluidje uit te krijgen ik zou hier niet in gaan lopen zeuren want je hebt geen of minimale winst

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

FeaR

In GoT we trust

Firestorm schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:16:
kan niet...
zoek zelf maar wat het verschil is tussen een low level en een high level signaal....
Plus het feit dat het gaat om 3,5mm jack uitgang en de draaiknoppen/klemmen van een receiver is ook een uitgang. Dus dat gaat sowieso nooit werken al zou het een zelfde signaal zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

FF denken..

De sat. speakers van zo'n setje zijn onversterkt want de versterker zit in de submodule. Dus die kan je inderdaad aan een reciever hangen als je de stekker afknipt.

De submodule krijgt en low level signaal binnen van de geluidskaart, dus die zou je op de sub out van de receiver kunnen aansluiten.

Probeer het eens...

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 16-07-2009 00:50 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1