Ik heb recentelijk een iMac en Canon MP620 gekocht. Daarvoor altijd een Windows gebruiker geweest, dus ken de Mac nog niet zo goed. Be gentle plz 
Ik heb de Canon MP620 met UTP kabels gekoppeld aan mijn Time Machine. Alles netjes geinstalleerd volgens de handleiding. Printen gaat goed, maar bij als ik probeer te scannen krijg ik de foutmelding "Cannot communicate with scanner".
Aan hetzelfde netwerk hangt een oude WinXP bak en die print en scant vrolijk via het netwerk.
Dus ik kan met mijn iMac printen via het netwerk.
De printer/scanner verschijnt keurig in het Canon IJ Network Scan Utility.
Na wat googlen zag ik de tip om de firewall uit te zetten. NetBarrier X5 uit gezet, maar geen resultaat.
Ik kwam helaas niet veel andere tips tegen via Google
Iemand tips voor een nieuwe iMac gebruiker?
Ik heb de Canon MP620 met UTP kabels gekoppeld aan mijn Time Machine. Alles netjes geinstalleerd volgens de handleiding. Printen gaat goed, maar bij als ik probeer te scannen krijg ik de foutmelding "Cannot communicate with scanner".
Aan hetzelfde netwerk hangt een oude WinXP bak en die print en scant vrolijk via het netwerk.
Dus ik kan met mijn iMac printen via het netwerk.
De printer/scanner verschijnt keurig in het Canon IJ Network Scan Utility.
Na wat googlen zag ik de tip om de firewall uit te zetten. NetBarrier X5 uit gezet, maar geen resultaat.
Ik kwam helaas niet veel andere tips tegen via Google
Iemand tips voor een nieuwe iMac gebruiker?