Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 21:39

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Hallo,

sinds kort kamp ik met verschrikkelijke wireless problemen, men mijn bereik valt spontaan weg op men mijn slaapkamer wanneer ik een beetje normaal zit te internetten,
Nou heb ik al een beetje zitten rondkijken, punt 1 afstand, ik zit nog geen 10 meter van de router af, hiertussen zit een plafond en wss nog een muur, meer niet. om dit even duidelijk te maken heb ik een schets gemaakt van het huis, de rode puntjes op begane grond is router, eerste verdieping is mijn desktop.
http://img176.imageshack.us/img176/7655/kunstwerk.png
Note: Let niet op men mijn paint kunsten :$:P
Punt 2, connecties, ik verlies zelfs wanneer er nauwelijks gebruik word gemaakt, zelfs tijdens het idlen in windows ben ik signaal kwijt, ook na een reboot van men mijn systeem vind hij de router niet.
Punt 3, storing, naast men mijn desktop staan een digitene geval, de ontvanger hiervan heb ik in de volgende afbeelding in het blauw weergeven, in het geel vinden we een PS3 die geen enkel probleem heeft met het draadloze netwerk, dan vinden we in het rood de huidige staanplaats van de USB receiver, en als laatst in het groen de plek waar hij eerst stond, op beide plekke geen bereik.
http://img182.imageshack.us/img182/5609/dsc00143.jpg

De USB Receiver is een Eminent EM4055 in zijn bijbehorende USB dock, en de router is een Speedtouch 780.
Wanneer ik met men mijn EEE pc op men mijn kamer zit heb ik ook geen enkel probleem, zelfs als ik verhuis naar zolder dan kan ik zonder problemen internetten.

Verder heb ik men mijn desktop naar beneden versleept, hier heb ik geen enkel probleem en kan ik ook zonder problemen internetten.

Ik heb ditzelfde probleem al eerder gehad met een Sitecom stick, dat was een Sitecom CN-029 V2 dus hier kan het denk ik moeilijk aan liggen, zal ik teveel storing ondervinden van omstaande apparatuur, (TV, Digitenne, Speakerset) of is er een ander probleem..

Als laatst om nog even te vermelden gaan we met een maand tot anderhalve maand over naar Tele2, nu bij KPN/Planet, zal ik na de overstap af zijn van deze perikelen of kan ik het wel shaken met een draadloos netwerk op men mijn kamer..

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 24-07-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

heb je al onderzocht hoeveel meer draadloze routers er in je buurt zijn ? (netstumbler of iets dergelijks kun je aanzetten en scannen hoeveel er zijn, en belangrijker op welk kanaal ze zitten. Pas dit dan aan, op je router).

Verder klinkt die usb stick niet zo fantastisch. Als je schrijft dat je met je EEE wel prima bereik hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Zojuist Netstumbler gedraait, hier is het volgende uitgekomen:
http://img381.imageshack.us/img381/1158/naamloosj.png
Verder ziet windhoos ook weinig netwerken in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

Je router staat op kanaal 1 zie ik. Ik zou 'm voor de veiligheid op een minder gebruikt kanaal zetten, bijvoorbeeld 4.

Maar als je EEE wel werkt op de plek waar je met die usb stick dat niet voor elkaar krijgt....Wellicht een betere oplossing zoeken voor je laptop? PCMIA kaartje erin, liefst eentje van dezelfde makelij.

Is die usbstick 54g? Je kan je router ook forceren in die stand en dat je dus niet met A of B wifi producten verbinding kan maken. Kan ook schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Kanaal veranderd geen effect gehad, verder mis ik een stukje beredenering in je tekst, men EEE werkt prima dus waarom gaan ik daaraan klooien (if it ain't broke don't fix it..) heb trouwens wel het stickie terug gebracht en een PCI broertje gehaald, deze heeft tot nog toe geen kik gegeven, het ziet er allemaal goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
schoperdeschop.

Ik word er nu een beetje pissed op... ik werd er gister weer vrolijk uitgemikt waarna ik niks meer zag qua netwerken..
PCI kaartje hangt nu in de pc van palief, hier werkt hij zonder problemen (ja dat deed ie bij mij eerst ook...) maar hier houd hij het al langer uit.
verder ben ik eens gaan navragen op men werk of zij verder nog iets wisten, hier kwam iemand met mijn cpu snelheid, het schijnt dat een 2,6 GHz cpu stoort op een wireless netwerk, iemand die dit van confirmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan kloppen.... Maar een PCI kaart heeft meer vermogen, EN het heeft een "normale" antenne (die ik hoop, dat jij hem verticaal hebt gezet (ook die van de Speedtouch, MOET verticaal)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Vroeger met mijn 802.11b router was er een duidelijk verschil in signaal sterkte op verschillende kanalen, bij mij was 11 altijd het sterkste, kun je verschillende kanalen proberen en kijken in een of andere monitor utility hoe krachtig het kanaal over komt? (In de driver die ik had zat daar een tool voor die erg goed de kracht en ontvangstkwaliteit aangaf, dus niet zoals windows met 5 streepjes :) ).

Verder, hoe vaak valt het uit, en is het dan even poef en meteen weer aan, of wat gebeurt er?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
De antennes staan gewoon rechtop, zie ook geen reden om die in een of andere rare hoek te gaan kantelen, zal morgenochtend eens gaan testen met verschillende kanalen, en wanneer k me netwerk kwijt ben dan ziet hij ook totaal geen netwerken meer.. zou het dan kunnen dat men mijn digitenne kastje die er naast staat het signaal verstoord, de ontvanger zelf staat wel verderop

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 24-07-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Schopperdeschop

Verschillende kanalen maakt niets uit, kanaal 1-24 is allemaal niks...
ook men mijn digitenne is het niet, wanneer de stekker daar uit gewoon uit is dan word ik er nogsteeds vrolijk uitgezodemieterd.

Ik ben ook eens opzoek gegaan naar alternatieve drivers, dit heeft ook niet mogen baten, iemand verder nog suggesties..

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 24-07-2009 15:34 ]

Pagina: 1