[PHP] Doorzoek .doc m.b.v. php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Weet iemand of het mogelijk is om word bestanden (die staan op een webserver) te doorzoeken middels php (het gaat dus puur om de tekst in de word bestanden)?
Ik wil namelijk dan CV's doorzocht kunnen worden aan de hand van een trefwoord.

De webserver draait op Windows, dus zelf zit ik te denken aan COM objects, maar ik kan er maar bar weinig over vinden op internet.

Iemand die mij kan helpen? B.v.d.

[ Voor 6% gewijzigd door radem205 op 14-07-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus zoiets als dit kon je niet vinden bij de eerste google hit ?

http://www.developertutor...ments-via-php-and-com-81/

Zoek: http://www.google.com/#hl...oq=&aqi=g3&fp=e8GaNtPEnMQ

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De enige manier om goed word documenten te openen is met word, echter wil je die niet te pas en te onpas opstarten op je server. Zeker niet bij elk requestje dat maar binnenkomt.

Vreemd trouwens dat je niks kunt vinden. Met zoeken op "php word doc" kwam ik al na 2 klikken op een blog met hierop code voorbeelden uit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Janoz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:31:
De enige manier om goed word documenten te openen is met word
Nou, je kunt ook de Windows Search-Index-thingamagoggy-geval gebruiken en MSSQL (Express) FullText biedt ook mogelijkheden om Office documenten te indexeren if I'm not mistaken. Als het puur om 't doorzoeken van documenten gaat kun je een directory ofzo dus laten indexeren door 1 van beiden (of nog eventuele andere alternatieven) en die index raadplegen; scheelt Word moeten opstarten op je server en het werkt allicht 100x beter dan je zelf kunt schrijven.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Topicstarter was nog in de modes 'ik zoek wel wanneer er naar gevraagd wordt'. Met het tweede deel van de zin wilde ik alvast in de week zetten dat de TS eens na moest gaan denken of de manier zoals hij het nu aan wil pakken wel de juiste is en op die manier de ontdekkingstocht starten naar een indexeer achtige oplossing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'