Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beheer meerdere domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 11:38
Ik moet momenteel het ICT werk overnemen van een verhuisbedrijf. Mijn voorganger heeft er een redelijk zooitje van gemaakt, in die periode zijn ongeveer 30 domeinnamen geregistreerd. Allen moeten eigenlijk verwijzen naar onze hoofdsite. Nu zijn deze 30 domeinen bij 4 verschillende hostingbedrijfen geregistreerd. De helft verwijst niet eens naar onze site (en hebben we dus eigenlijk voor niks).

Grote chaos, om maar eens wat overzicht te krijgen ga ik alles onderbrengen bij 1 bedrijf. Nu vraag ik mij af waar ik op moet letten, mijn eisen zijn eigenlijk heel simpel:
  • Ik wil dat de domeinen gewoon doorverwijzen naar onze site
  • Ik wil dat de kosten laag zijn, ik wil namelijk alleen de domeinen doorlinken
Nu is dus mijn vraag, voldoet elke hosting provider hieraan? Dan is het toch gewoon een kwestie van het goedkoopste bedrijf opzoeken? Of zijn er nog andere punten waar ik op moet letten, heeft het nadelen als ik het goedkoopste bedrijf opzoek? Aangezien het toch 30 domeinnamen betreft, zijn er dan nog bepaalde providers die misschien overzichtelijker zijn?

Bvd!

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag bij elke hostingprovider of zijn gewoon een frame/url forward op de domeinen kan zetten, dit zit veelal gewoon in de registratieprijs inbegrepen.

Daarna per bedrijf kijken hoe overzetten van domeinen gaat, en zoek een vertrouwde provider. Niet eentje die je per subdomein 15 euro adm.kosten laat betalen, maar gewoon vrij toegang tot DNS geeft.

Maar, een verhuisbedrijf met 30 domeinen? Beetje overkill?
siknu schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:14:
Ik heb goede ervaringen met transip's control panel voor domeinnamen. Gewoon makkelijk de A record aanpassen naar elke machine die je maar wilt of een andere dns server opgeven.
Mits je dus ook per domein ook toegang tot de nameservers/DNS hebt ;) (lege registratie heb je dit niet).

[ Voor 80% gewijzigd door SinergyX op 14-07-2009 20:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik heb goede ervaringen met transip's control panel voor domeinnamen. Gewoon makkelijk de A record aanpassen naar elke machine die je maar wilt of een andere dns server opgeven.

• MrPepper
Maar, een verhuisbedrijf met 30 domeinen? Beetje overkill?
Ja, echt big time overkill. Er zitten domeinnamen bij die ook echt gewoon nergens op slaan, daarom gaan we ook een selectie maken. Geselecteerde domeinen brengen we dan over naar een nieuw bedrijf (transip? iemand anders nog aanbevelingen?) en de rest mag het lekker uitzitten tot het eind van hun contract.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00

BCC

Bij http://byte.nl kun je zelf de DNS aanpassen via powerdns. En je kan verschillende logins hebben voor technisch beheerder en eigenaar, wat je klant misschien nu ook wel wil :). En ze hebben een goede domein migratie wizard.

[ Voor 65% gewijzigd door BCC op 14-07-2009 20:34 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Ik heb net als siknu erg goede ervaringen met transip.

• MrPepper
BCC schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:31:
Bij http://byte.nl kun je zelf de DNS aanpassen via powerdns. En je kan verschillende logins hebben voor technisch beheerder en eigenaar, wat je klant misschien nu ook wel wil :). En ze hebben een goede domein migratie wizard.
Wat ik zo 1,2,3 kan zie is dat je 20 euro kwijt bent per domeinnaam. Je krijgt er mail bij, maar dat wil ik niet! Waarom zoveel geld uitgeven als je enige eis dns beheer/redirect beheer is? (En bij transip dus al voor 7,50)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.transip.nl/domein-registratie/doorstuurservice/
Dit zou al voldoende zijn hoor. Doorstuur service, gezien je uiteindelijk maar 1 website heb, heeft alle dns zut op de overige domeinen geen zin.

Maargoed, er zijn genoeg providers die binnen de registratie al gratis doorstuurservice aanbieden, mijndomein is bv 9 euro incl (scheelt weer btw) en heeft doorverwijsservice. Dus beetje zoeken en je komt een heel eind.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MrPepper
Ok dan, ik ga de relevante/waardevolle domeinnamen overzetten naar transip, de rest mag lekker zijn tijd uitzitten. Bedankt voor de tips!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MrPepper schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:07:
Ok dan, ik ga de relevante/waardevolle domeinnamen overzetten naar transip, de rest mag lekker zijn tijd uitzitten. Bedankt voor de tips!
Let er wel op dat .NL's niet 'verlopen', die moet je echt opzeggen (in tegenstelling tot de meeste andere gangbare extensies).

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
de meeste hosters lossen dit op door de domeinen aan het eind van het loopjaar op te zeggen, het is dan gewoon afhankelijk van welk contract je hebt met de webhoster.

[ Voor 80% gewijzigd door Skerekrow op 15-07-2009 14:14 ]

Pagina: 1