Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

popcorn hour, geen geluid bij veel mkv bestanden

Pagina: 1
Acties:

• jwennink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo,

Ik heb nou al een tijdje de pocorn hour pch a110, en ik heb van het begin af aan al geen geluid bij de .mkv films :| . Dit is alleen het geval bij de .mkv bestanden. Bij de rest heb ik geen problemen. Weet iemand iemand hoe ik dit kan verhelpen.

Alvast bedankt

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

waarschijnlijk hebben deze DTS geluid, welke alleen kan worden afgespeeld met behulp van een externe decoder (kosten wat eurotjes). Converteren is een heel irritante klus maar wel de moeite waard... Ergens op het forum is een media tank topic, in de start post is daar te lezen hoe je DTS kan omzetten... Ik zoek het even op...

Edit: Kan het topic niet meer vinden :S Misschien dat een mede-tweaker de link kan geven...

[ Voor 12% gewijzigd door Neodymium op 14-07-2009 19:26 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:16
Popcornhour doet gewoon standaard DTS geluid.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Yep, je moet alleen je firmware upgraden...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• jwennink
ik heb de laatste firmware erop staan als het goed is. ik kan in ieder geval niet updaten bij instellingen--> onderhoud. dus daar ligt het niet aan.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:55
Is het bij alle mkv bestanden het geval (ook degene met bijvoorbeeld AAC, DTS, MP3 of Vorbis als geluid) of alleen bij een bepaalde codec?

• jwennink
hoe kan ik zien welke codec erbij zit?

• dj_tjerk
Je kan MediaInfo eens proberen (http://mediainfo.sourceforge.net/en/Download).

Ook kan je natuurlijk zelf even belachelijk veel audio codecs testen als je de specs niet vertrouwd door wat test mkv's te leechen. Moet je wel audio tracks kunnen selecteren, en je Popcorn Hour moet zoveel tracks maar net aankunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 14-07-2009 19:50 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-11 12:29
Doet je versterker ook wel DTS ?

• jwennink
ik heb de popcorn hour met hdmi aan de tv gekoppeld. er zit geen versterker tussen. op de pc doet het geluid het wel gewoon.

maar ik kan die mkv bestand niet bewerken, zodat die een andere codec gebruikt ofzo?

• dj_tjerk
Natuurlijk kan je hem wel omzetten, maar dan moet je wel eerst weten waar je hem NIET naar om moet zetten (dus de codec die nu niet werkt :P). Ook willen anderen met hetzelfde probleem later weten waar het probleem zit en dus welke codec de boosdoener is. Een simpel drag&drop op mediainfo moet die informatie wel kunnen verschaffen.

[ Voor 40% gewijzigd door dj_tjerk op 14-07-2009 20:03 ]

• jwennink
dus ik moet kijken bij de .mkv bestanden die het wel doen, welke codec die hebben en de rest die het niet doen naar die codec omzetten?

• dj_tjerk
Dat kan inderdaad ja, het zou wel helpen als wij ook te weten komen welke audiocodec de bestanden dan hebben die niet werken. Misschien dat andere mensen met een Popcorn Hour (A-110) dezelfde problemen gehad hebben en een simpelere oplossing dan reencoden gevonden hebben.

• jwennink
ja oke, maar ik heb nog geen andere oplossingen gevonden. ik probeer dit wel eerst even.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Probeer bij de geluids instellingen eens alles op LPCM uitvoer te zetten kan zijn dat je dit op digitaal hebt staan wat niet door alle versterkers wordt ondersteunt. Wanneer er delen van het geluid wegvallen (zoals spraak) moet je de uitvoer ook nog op stereo i.p.v 5.1 zetten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.networkedmedia..._Why_is_there_no_sound.3F

The A110 does decode DTS to stereo for audio from your TV. Make sure you select Analogue PCM in settings.

Kwestie van de juiste settings gebruiken dus :)

https://discord.com/invite/tweakers

• jwennink
redfoxert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:59:
http://www.networkedmedia..._Why_is_there_no_sound.3F

The A110 does decode DTS to stereo for audio from your TV. Make sure you select Analogue PCM in settings.

Kwestie van de juiste settings gebruiken dus :)
ja ik ben er ook achter gekomen |:( .. je moest gewoon dts op analoog zetten, maar ik dacht dat ik alles al had geprobeerd.
Allemaal bedankt voor de moeite ;) O-)
Pagina: 1