Hellup: Aanhalingstekens werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Godsie, ik zit al 4 weken met een stom klein probleempje.

Mijn aanhalingstekens werken niet meer. Ze werken enkel en alleen nog maar in Excel. In word, msn en bv i-net browser (zowel IE als FF) werkt het gewoon niet en blijven ze blanco.

1) heb toetsenbord programma van Logitech al opnieuw geinstalleerd
2) stekker er al uit en in gedaan
3) Shift + Alt, Shift + CTRL en al die mogelijke combinaties al geprobeerd
4) Ik weet dat ik eerst een spatie moet geven voordat zo n teken verschijnt, maar ook dat werkt niet

Ik snap het niet meer. En waarom in Excel wel gewoon normaal en bij de rest niet. Heel irritant!

Dus alleen de aanhalings tekens (zowel de enkele als de dubbele) en dat hoedje boven de -6- werken niet meer. Alle andere tekens wel:

!@#$%&*()_+{}:|<>?|

Hopenlijk heeft iemand van jullie de gouden tip.

Alvast hartelijk dank!

[ Voor 10% gewijzigd door koffieboontje op 14-07-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Wildfire

Joy to the world!

Heb je al bij de toetsenbordinstellingen gekeken op welke taal de boel staat? In NL moet je normaal gesproken een VS Internationaal layout toepassen. Soms verspringt 'ie naar iets foutiefs.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Wildfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:33:
Heb je al bij de toetsenbordinstellingen gekeken op welke taal de boel staat? In NL moet je normaal gesproken een VS Internationaal layout toepassen. Soms verspringt 'ie naar iets foutiefs.
Al gekeken, zie onderstaand:

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/5604/taal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou even proberen alles weg te halen, behalve de combinatie "Nederlands (Nederland)/Verenigde Staten". Dus "Verenigde Staten (internationaal)" weghalen. Dan een keer rebooten en dan weer "VS (internationaal)" toevoegen indien gewenst.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26

Emiel1984

Made in NL

staat hier op Engels Verenigde Staten-> Verenigde Staten :). Werkt perfect, heb een logitech mx3200 QWERTY toetsenbord. " ^^^ "

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Emiel1984 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:44:
staat hier op Engels Verenigde Staten-> Verenigde Staten :). Werkt perfect, heb een logitech mx3200 QWERTY toetsenbord. " ^^^ "
Net deze instelling geprobeerd, toegepast en gereboot, echter nog steeds hetzelfde. :(

Maar hoe kan het zijn dat in Excel alles perfect werkt, en in Word niet?? Dit betreft gewoon 1 en hetzelfde office pakket. Ik kan in Excel alle tekens doen die ik wil, maar Word, MSN, explorer, daar werkze ze niet. Dat is toch ook raar??

Heb trouwens een Logitech SK2930

[ Voor 3% gewijzigd door koffieboontje op 14-07-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287422

Verenigde Staten :) dan hoef je iig geen spatie oid te typen om aan een ' of " te komen
probleem wel is dat de MS Office sneltoetsen zoals '' SHIFT e etc het niet meer doen ... maar boeje ... dan gewoon plain ALT 137 gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Als je 'US internationaal' gebruikt, doen die tekens juist speciaal, dus je moet de gewone 'Verenigde staten' gebruiken (die daar boven in je screenshot staat). Dat het in 1 programma wel werkt en het andere programma niet komt, doordat windows deze instelling per programma opslaat (1 programma kan op US international staan, en de ander op nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
B0rf schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:
Als je 'US internationaal' gebruikt, doen die tekens juist speciaal, dus je moet de gewone 'Verenigde staten' gebruiken (die daar boven in je screenshot staat). Dat het in 1 programma wel werkt en het andere programma niet komt, doordat windows deze instelling per programma opslaat (1 programma kan op US international staan, en de ander op nederlands)
Heb dit nu geprobeerd, gereboot, nu lijkt hij het te doen!!! Alleen nu heb ik idd wel dat hij nu zonder die spaties die tekens neerzet. Dus stel dat ik idd de ë wil moet ik dat met ALT 137 doen. Normaal was dat gewoon 1x op aanhalingsteken en dan de e

Maarja echt heel vaag.

Ik ga er ff mee klooien. Tot nu toe allen dank voor jullie snelle reacties mensen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 287422 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:48:
Verenigde Staten :) dan hoef je iig geen spatie oid te typen om aan een ' of " te komen
probleem wel is dat de MS Office sneltoetsen zoals '' SHIFT e etc het niet meer doen ... maar boeje ... dan gewoon plain ALT 137 gebruiken!
neuh je kan bijv gewoon [ctrl]+"^" (ofwel [ctrl][schift]+"6") intoetsten en daarna een "e" om een "ê" te krijgen

dus voor jou "e" moet je [ctrl]+":" en dan een "e"

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 14-07-2009 20:18 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Mocht je het niet 100% terug in orde krijgen, je kan altijd eens de slag met Microsoft Keyboard Layout Creator

Dan kan je je eigen toetsenbord samenstellen / wijzigen of de huidige layout eens inladen om te zien wat er eventueel zou fout zitten ...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 14-07-2009 22:18 ]

Pagina: 1