Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
nieuws: Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset

In dit artikel staat
Naast de socket zijn vier geheugenbanken te zien
.

Dit moet geheugenSLOTEN zijn.
Banken zijn namelijk iets compleet anders dan sloten en in principe niet eens fysiek tastbaar, zoals sloten op een bord dat wel zijn. Zie ook RAM FAQ voor verder uitleg.

Daarnaast.
De chipset op het moederbord voorziet in vijf sata-poorten terwijl een extra
chipset daar nog eens twee sata-poorten en een ide-controller aan toevoegt.
Dit is ook een beetje scheef. De S-ATA poorten zitten namelijk al aan een IDEcontroller. Veel gemaakte fout, S-ATA == IDE, net zoals P-ATA dat is. Dus er zit een IDEcontroller op het bord dat voorziet in 2 S-ATA en 1 P-ATApoort. Zoals het er nu staat klopt het niet helemaal.

Verder staat er ook dat er 56 gram koper in de PCB van het bord is verwerkt. Dat klopt ook niet. Het is met UD3 namelijk 2oz / sqft, wat erop neerkomt dat er zo'n 36 gram in dit µATX bordje zit (zie: TERW_DAN in 'nieuws: Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset' voor de berekening).

[ Voor 48% gewijzigd door TERW_DAN op 14-07-2009 19:04 ]

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Slordig van de redactie :+

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 15:38
Thanks Danny,

Ik heb het aangepast. Willem zei overigens nog tegen me, over dat koper, is dat per mobo, of per vierkante meter, of? En ik dacht toch te menen dat het gewoon om het mobo ging. Nja, fixed iig.

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:39:
Thanks Danny,

Ik heb het aangepast. Willem zei overigens nog tegen me, over dat koper, is dat per mobo, of per vierkante meter, of? En ik dacht toch te menen dat het gewoon om het mobo ging. Nja, fixed iig.
Is per mobo maar eigenlijk zouden ze moeten zeggen dat het 4oz is. De meeste van hun bordjes hebben één stroomlaag en één grondlaag, beide gebruiken nu 2oz ipv 1oz vroeger.
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/WebPage/mb_080924_ud3/data/tech_080924_ud3_o-02_10.jpg

Daarbij is het wel geen vaste maat aangezien een mATX bordje in dit geval iets minder gram koper krijgt dan een ATX bijvoorbeeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Juist omdat borden geen vaste maat hebben wordt het ook aangegeven als 2 oz/sqft. En in principe is het 4oz omdat er natuurlijk 2 lagen inzitten (maar ze geven aan dat die 2oz per laag is, dus dat is imho wel net zo eerlijk).