Probleem Windows Shares in Mac omgeving

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08-2024
Een klant werkt zowel op kantoor als thuis. Thuis gebruikt hij een vpn verbinding naar het kantoor. Deze werkt prima.
We gebruiken de optie dat er automatisch Shares gestart worden tijdens het opstarten. ( in mac os 10.5.7 )
Dit gaat op kantoor natuurlijk prima: aangezien hij dan naar smb:\\192.168.0.1\share gaat.

Buiten kantoor wordt dit vervelend aangezien ik nog geen optie heb kunnen om tijdens het starten van de Mac al een vpn verbinding te openen. Hij komt dus met de melding: kan geen verbinding maken.
Dit doet hij voor elke share dat hij wil openen met een tussenpauze van +/- 30 seconden.

Als ik snel ben en na het opstarten meteen de vpn opbouw dan lukt het om 7/8 shares te laten aanmaken.
De eerste mislukt dan omdat de vpn er te laat was. En krijg ik van die eerste ook een melding dat ik geen verbinding kon maken.

Hoe moet ik dit oplossen ik kan me geen idee bedenken..
Heb al met Apple support gebeld maar die zeiden dat dit te geavanceerd is en dat VPN niet onder hun support valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Misschien een applescript maken die de vpn tunnel opent en daarna de netwerkshares aan maakt. Dan nog een scriptje om het omgekeerde te doen. Hoef je de gebruiker alleen te vertellen dat hij op die scriptjes moet dubbelklikken. E.e.a. kun je ook middels Automator doen. Volgens mij zijn er al een paar topics hierover geweest dus de search hier gebruiken levert je waarschijnlijk ook nog wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08-2024
ik heb het opgelost door middel van aliassen. zie:
If I were in your shoes, I would first choose to not show those remote volumes on the Desktop. Instead, I would create aliases of them, and keep those aliases on the Desktop (make the aliases while the volumes are shown, then turn off the option to show the volumes).

I would assume that the authentication credentials for these remote shares are stored in your Keychain. When you are connected to your network, it would then be a simple matter to open one of the shares from the appropriate alias. You might be asked for your Keychain password, depending on your Keychain settings, but that's a good thing IMO.