Iomega StorCenter ix2 rechten geven

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Ik heb een StorCenter ix2 in het netwerk gehangen omdat de opslagcapaciteit van mijn huidige server niet toereikend is. Ik dacht dit even simpel te doen en vervolgens een aantal mappen van mijn server over te zetten naar deze NAS. Ik loop helaas tegen een rechtenkwestie op. Wellicht dat er wat ervaringsdeskundigen zijn, die wat licht op de situatie kunnen werpen.

Het in het netwerk hangen van de NAS ging prima. Ik heb zelfs de gebruikers van de AD kunnen importeren en tot nu toe een tweetal mappen aangemaakt. Ik heb een loginscript gemaakt zodat gebruikers automatisch 2 netwerkkoppelingen krijgen naar die 2 mappen te weten Z: naar \\NAS\gebruikers en Y: naar \\NAS\groepen.
So far so good.

Het lijkt er nu op dat ik op Windows niveau (AD-niveau) niets aan de rechten van die mappen kan doen. En wanneer ik het via de meegeleverde StorCenter software probeer, loop ik tegen een ander probleem aan. Ik kan alleen rechten zetten op de bovenste map. Stel dat ik onder de map gebruikers diverse mappen (van gebruikers) wil maken, dan krijgen die allemaal automatisch dezelfde rechten als van de hoofdmap. Dit wil ik niet.

Ik heb reeds een topic geopend op het Iomega forum en een mail gestuurd naar Iomega, maar daar heb ik tot op heden nog niets van vernomen helaas.

Iemand een briljant idee of tip? Alvast bedankt!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Geen fervente gebruikers begrijp ik?

Misschien maar eens een nummer van iomega gaan opsnorren dan...

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
OK. Een reactie op het forum van Iomega

I am in a similar situation having purchased the ix2 to simply expand our existing network storage:
After shifting 100s of existing departmental and user folders to the ix2 I can't define security for anything below the main shared folders (defined in the 'Shared Storage' area in Iomega StorCenter) and even then, the security can't be set using windows, it has to be set in the StorCenter console.

I have just spoken to Iomega phone support: they have confirmed that the ix2 does not support sub-folder security.

The main folders defined in 'Shared Storage' can have specific security but any files and folders stored within will be subject to the same security settings.

Therefore this product is not suitable for anyone looking to store subfolders and files that require specific security.

I feel mislead here as there is no mention of this omission of what I consider to be basic security control.

Although otherwise great product i'm now inadvertantly stuck with a product i can't use

Ik meld het maar even voor mensen die in de toekomst wellicht tegen hetzelfde probleem aanlopen...

Iemand een StorCenter ix2 kopen? ;)