intranet Site geeft geen "/" weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb op mijn werk de intranet site verhuisd naar een interne server.
Voorheen draaide deze site op een normale webserver die wij niet in beheer hadden.

de verhuizing is goed verlopen.

Ik maak op dit moment gebruik van IIS versie 6, Mysql, php en PhpMyAdmin.

Ik zit nu nog met een probleem.
Bij het aanmaken van een nieuw bericht op de intranet site is er de mogelijkheid om een verwijzing te maken naar een *.pdf, *.doc, *.xsl enz te maken.

Na het plaatsen van het bericht zie ik dat in de verwijzing naar het document geen slashes "/" worden weergegeven en daardoor de verwijzing niet werkt. zie onderstaande screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.mgreyn.nl/images/rsgallery/original/intranet-probleem-1.JPG

achter gekoppeld bestand staat de verwijzing.

Hoe kan ik er voor zorgen de dat de slashes worden opgenomen in deze verwijzing?
Zit dit in de php.ini of iets dergelijks. Ik heb verder vrij weinig ervaring met php, mysql en dergelijke.
Op de oude server werkte dit wel.

Alvast bedankt,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk bedoel je niet '/' maar '\'. Dat is namelijk nogal een verschil. Het probleem ligt waarschijnlijk aan magic quotes settings en dit is waarschijnlijk maar 1 van de vele problemen die je nu hebt. Je kunt de magic quotes settings aan gaan passen, maar het lijkt me beter wanneer je de php code eens kritisch onder handen neemt en daar deze fouten uit gaat halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:18
Kan het mis hebben maar als het inderdaad ligt aan wat Janoz zegt dan moet je gewoon alle '\' vervangen door '\\' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank.. nadat ik de Magic Quotes in de php.ini had ingeschakeld en voor de zekerheid IIS herstart had werkt het. Maar als ik de php code ga bekijken waar moet ik dan op letten om dit probleem te voorkomen?

Ik bedoelde inderdaad \.

Bedankt voor de snelle reactie.

Marco

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:45:
Dank.. nadat ik de Magic Quotes in de php.ini had ingeschakeld
Je wil Magic Quotes UIT hebben ;)
Relying on this feature is highly discouraged
En hier meer...
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:45:
waar moet ik dan op letten om dit probleem te voorkomen?
Je moet letten op alle code die 'vertrouwt' op dat Magic Quotes z'n werk zou doen :)

@Hieronder: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RYHB4hLtUCuAdirUbHCOtYmA/full.gif

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 14-07-2009 16:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
http://nl.php.net/magic_quotes

@hierboven :X

[ Voor 23% gewijzigd door Joolee op 14-07-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

@TS
Bedenk je ook eventjes waarom je op een website een verwijzing naar een lokaal bestand weergeeft. Lijkt me een nogal vreemde gang van zaken.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@hierboven: Het gaat om een intranet site, geen internet site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Janoz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:45:
@hierboven: Het gaat om een intranet site, geen internet site.
Still: Waarom linken naar een bestand op een C: schijf, waarom geen bestand op een server?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Bij het verplaatsen van een website (of het ontwikkelen er van) is het aangeraden de server af te stemmen op de oude server. M.a.w zelfde OS (windows of linux), zelfde PHP, MYSQL versie, zelfde instellingen, ...

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eens. Het blijft wat raar, maar het is natuurlijk niet helemaal duidelijk hoe dit ingezet wordt. Misschien is het ook enkel een registratie die vanaf 1 pc gebruikt wordt, of wordt in productie gewoon een netwerkschijf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

webshit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:45:
Bij het verplaatsen van een website (of het ontwikkelen er van) is het aangeraden de server af te stemmen op de oude server. M.a.w zelfde OS (windows of linux), zelfde PHP, MYSQL versie, zelfde instellingen, ...
Dat is eigenlijk de eerste fout ;)
Als je de code schrijft aan de hand van de best practices van PHP, is er niets aan de hand op het moment dat je het verplaatst. (tenzij je ineens grof versies van php door elkaar gaat gebruiken. bijv van versie 3 naar versie 5)

Dus geen Super Globals, Magic Quotes ed. gebruiken...

Voor het andere:
Ik weet niet precies wat het is en waar het voor is (lees: we willen graag wat meer info ;) ) maar ik ben het eensch dat het waarschijnlijk beter is om dat bestand niet op een root schijf te zetten maar op een share en dan daar heen verwijzen met een UNC pad...

[ Voor 6% gewijzigd door Mike2k op 15-07-2009 09:54 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Fastex schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:53:
Dat is eigenlijk de eerste fout ;)
Als je de code schrijft aan de hand van de best practices van PHP, is er niets aan de hand op het moment dat je het verplaatst. (tenzij je ineens grof versies van php door elkaar gaat gebruiken. bijv van versie 3 naar versie 5)

Dus geen Super Globals, Magic Quotes ed. gebruiken...
Hellaas gaat dat niet altijd op. Het probleem is dat je verschillende codepaden in je code nodig hebt. Je kunt niet programmeren zodat je ongevoelig bent voor magic quotes. Je zult altijd de setting moeten testen en op basis daarvan een andere actie uit moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat klopt misschien wel, maar bij oude versies blijven is bijna nooit nuttig/verstandig. Die nieuwe versies zijn er niet voor niets, en ze kosten ook nog es niets. natuurlijk moet er een hoop getest worden, maar je wilt tch upgraden? Nou doe dat dan :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Thanatos_ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 02:54:
Dat klopt misschien wel, maar bij oude versies blijven is bijna nooit nuttig/verstandig. Die nieuwe versies zijn er niet voor niets, en ze kosten ook nog es niets. natuurlijk moet er een hoop getest worden, maar je wilt tch upgraden? Nou doe dat dan :)
Je weet net zo goed als ik dat bedrijven vaak geen tijd hebben of vrij willen maken voor tests die "niets opleveren". De oude situatie werkt? Prima, installeer de oude software/settings maar vrolijk op de nieuwe server. Upgrading corporate style. 8)7

Maar goed, dit is dan nog redelijk simpel op te lossen, ook zonder magic_quotes weer aan te zetten. Daar zullen de meeste bedrijven dan weer geen probleem van maken. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1