Toon posts:

Op zoek naar een Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik eindelijk weer wat geld bij elkaar heb, begin ik interesse te krijgen in een home cinema set. Ik heb vrijwel geen ervaring met home cinema sets, alleen bij vrienden goedkope setjes gehoord.

Nu heb ik al een Samsung LE40A656 HDTV en een PS3 als blu ray speler, en ben van plan hierna ook nog een PC aan te schaffen.

Nu vraag ik me af: Zijn er voor plus minus 400 euro acceptabele home cinema setjes verkrijgbaar, of is het beter om door te sparen?
Ik had mijn ogen al laten vallen op de Onkyo HT-S5205, heeft iemand daar ervaring mee? Ook de Teufel Concept E 300 Digital leek mij wel wat. Eerder was ik geïnteresseerd in de HT-S9100THX, maar die schijnt helaas niet meer verkrijgbaar te zijn.

Heeft iemand anders verder nog suggesties?

Bij voorbaat dank!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

DarkSide

theres no place like ::1

De onkyo krijgt geloof ik wel goede recensies. Persoonlijk zou ik doorsparen voor wat 'beter' spul. Een losse versterker met 'echte' speakers. Maar het is begrijpelijk dat je aan een budget vast zit.
Hier op GoT zijn er al topics geweest wat beter zou zijn. Losse spullen of zo'n Set. Zoek maar eens. Daar vind je ook Tips voor leuk los spul.
Maar het aller belangrijkste is wat jij van het geluid vindt. Heb je al geluisterd naar wat sets? En wat vond je daarvan?
Verder is het handig om goed te kijken naar het aantal aansluitingen (optisch/coax/HDMI/etc) of je daarmee uit de voeten kunt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 10:03

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Net wat DarkSide zegt er zijn behoorlijk wat topics over Home cinema. Er is ook een heel topic over Teufel op GoT misschien iets om daar te gaan kijken.

Ontopic:
Het ligt er een beetje aan wat je met die set wilt gaan doen maar als je een leuk setje zou willen pak dan de Z-5500 van logitech. Het enige nadeel is dat je er niet bijzonder veel appareten op aan kunt sluiten, maar ik hoor je alleen praten over een tv en een PS3. Je kan je PS3 gewoon via SPDIF aansluiten en je tv analoog, is maar een voorbeeld. Het setje klinkt heel erg goed bij films/games, voor muziek is ie wat minder, en het laag gedeelte is behoorlijk van het setje. Ik geloof dat ze nu rond de 250 zitten of zo en dat is absoluut geen geld voor zo een goed klinkende set. Ik sluit me verder aan bij DarkSide wat de Onkyo betreft en de speakers. als je iets goeds wil gewoon even doorsparen en desnoods beginnen met 2 zuilen en een processor en de rest er later bij kopen zul je waarschijnlijk meer plezier aan beleven. Anderzijds weet ik niet wat je ervan verwacht en er precies mee wilt gaan doen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik zal even verder kijken op het forum.

Sorry voor de onduidelijkheid, ik zal even wat specifieker benoemen wat ik van een home cinema set verwacht; Ik wil goede kwaliteit hebben bij het kijken van films, het liefst uiteraard alsof je in een kleine bioscoop zit. Ook luister ik graag muziek, dus goed geluid als ik een CD'tje opzet is ook een vereiste. Ik speel ook regelmatig games op mijn ps3 en ben ook van plan een computer aan te schaffen, waar ik waarschijnlijk ook redelijk veel op ga gamen.

Een alles-in-één pakket zie ik het meest zitten, maar daarmee heb je weinig mogelijkheden om uit te breiden, is het niet?

Ik beschik trouwens ook over HDMI aansluitingen, moge dit van toepassing nodig zijn.

EDIT:

De cinema set komt trouwens in een kamer van 3 bij 5 te hangen, doet dit er verder nog veel toe?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 16:11 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Voor 400 euro of net iets meer kan je best wel iets leuks vinden op marktplaats, in de winkel wat minder. Denk aan de combi marantz en wharfedale.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Als je een soort mini bios wilt, dan kan ik je aanraden om je budget minimaal te verdubbelen. Verder is goede kwaliteit niet alleen iets objectiefs, maar ook iets heel subjectiefs. Elk audiocomponent en dan de speakers vooral, hebben een eigen klankkarakter. Dit kan je beschouwen als een kleur, een klankkleur. En of je die mooi vind is dus heel persoonlijk, net zoals jij oranje misschien mooi vind voor een auto maar een ander zwart. Het is dus zaak om lekker zelf te gaan luisteren in winkels.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

DarkSide

theres no place like ::1

Ik wil goede kwaliteit is natuurlijk een breed begrip :)
Zowat elke moderne versterker/av-set beschikt over HDMI aansluitingen. Als jij meer ziet in een complete Set dan moet je je daarop gaan focussen.
Ga gewoon eens luisteren. Neem je eigen CD's mee bv.
Verder kijk goed of setjes ook geluid via HDMI ondersteunen (voor je PS3 bv al kan deze ook via SPDIF werken). Persoonlijk zou ik me niet blindstaren op HD geluid. In deze prijsklasse is gewoon AC-3/DTS voldoende.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even rondgekeken op het forum, maar ben nog niet erg veel tegengekomen. Ik zal binnenkort wel even naar de Mediamarkt/BCC gaan om daar even wat setjes te beluisteren. Ook denk ik dat ik mijn budget zal verhogen, aangezien er toch betrekkelijk weinig beschikbaar is voor deze prijs.

Zijn er voor 700-800 euro al cinema sets verkrijgbaar die een bioscoop ervaring opleveren?

• JT

JT

VETAK y0

Euh, ga maar niet naar de BCC of de Mediamarkt :+ Je kan beter een hifi speciaalzaak uitzoeken. Maar goed, 700 wordt wel erg krap. Voor de complete bioscoop ervaring moet je het volgende hebben:
- Receiver
- DVD speler
- 5-7 speakers
- Subwoofer
- Bekabeling

Dan is 700 wel extreem krap. In Amsterdam hebben ze nu bij Hifi Solutions de Tannoy Mercury F1 in de aanbieding voor 59 per stuk. Ik zou daar eens gaan luisteren wat je van die speaker vind. Dan heb je al 4 speakers voor 240. Center erbij a 100e ofzo, zit je op 340. DVD speler zit je op 440. Subwoofer a 250-300 (budget klasse ook) zit je al op 700 euro. En dan nog een receivertje van 250 euro. Daar kan je dan allicht de bekabeling gratis bij regelen.

Allicht zou je eens kunnen kijken op www.htforum.nl , of iemand daar wat leuks in de aanbieding heeft ofzo, complete set voor niet al teveel.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 14-07-2009 16:55 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
De PS3 Als dvd/bd speler werkt toch ook?

Bedankt voor de info iig, ik zal dan maar eens een speciaalzaak opzoeken in de buurt (Alkmaar). Zal ook even op de website kijken

• JT

JT

VETAK y0

Ah, je hebt al een PS3. Scheelt weer 100e ;) Net wat ik zeg, ga anders ff naar Hifi Solutions in Amsterdam, bij het Waterlooplein.

Ecodan warmtepomp

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:30:
Ik heb even rondgekeken op het forum, maar ben nog niet erg veel tegengekomen. Ik zal binnenkort wel even naar de Mediamarkt/BCC gaan om daar even wat setjes te beluisteren. Ook denk ik dat ik mijn budget zal verhogen, aangezien er toch betrekkelijk weinig beschikbaar is voor deze prijs.

Zijn er voor 700-800 euro al cinema sets verkrijgbaar die een bioscoop ervaring opleveren?
Wat denk je van deze?
http://www.bcc.nl/product/philips-hts9810

Laatst aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Makkelijk in te stellen, veel op aan te sluiten, achterste speakers hebben geen bedrading naar het hoofdstation (wel voedingskabels natuurlijk) en erg mooi geluid. Daarnaast ziet het er ook gewoon vet uit 8)

Nadeel ervan is wel de immens grote doos, dus lastig vervoeren bij aankoop. Verder nog niet echt nadelen gevonden. Het is wel één set, dus in vergelijking met een losse receiver en boxen is dat je niet iets zomaar kunt vervangen.

De prijs bij de BCC is één van de lagere:
pricewatch: Philips HTS9810

[ Voor 18% gewijzigd door Ruzor op 14-07-2009 18:38 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort even naar Amsterdam dan maar, en dan ook gelijk maar even kijken of ik die Philips set wat vind ;)
Trouwens,Ruzor, kan ik op die Philips set mijn PS3 aansluiten, zodat ik die gebruik als blu ray speler ipv de dvd speler/receiver die je erbij krijgt?

Op de BCC site zag ik trouwens als alternatief de CINEFOR7BQ, iemand daar ervaring mee?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 16:01 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik kan je aanraden om gewoon losse componenten te kopen als je het dichtst de echte bioscoopervaring wilt komen. Maar dat hoor je vanzelf wel in de winkel :)

Ecodan warmtepomp

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:43:
Binnenkort even naar Amsterdam dan maar, en dan ook gelijk maar even kijken of ik die Philips set wat vind ;)
Trouwens,Ruzor, kan ik op die Philips set mijn PS3 aansluiten, zodat ik die gebruik als blu ray speler ipv de dvd speler/receiver die je erbij krijgt?

Op de BCC site zag ik trouwens als alternatief de CINEFOR7BQ, iemand daar ervaring mee?
Ja, dat kan gewoon analoog of digitaal. Ik denk dat bij deze set vooral het uiterlijk het beslissingspunt zullen zijn. De Harman Kardon is ook een mooie set, alleen die heeft geen 1080p upscaling functie, geen usb aansluiting, dus dat leek mij wat dat betreft een beetje verouderde set al. Daarnaast wilde ik graag zuilen, vandaar dat ik voor de Philips ben gegaan.

De Onkyo steekt er trouwens qua uiterlijk erg mager bij af.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Wil je perse gelijk een surround opstelling? Twee goeie Hifi stereo speakers klinken al snel een stuk ruimtelijker dan een crappy 5.1 setje, plus je hebt de mogelijkheid om later speakers bij te kopen voor een echt mooie surround set. Haal gewoon een goedkope surround reciever en zoek met de rest van het geld een mooi stereo setje uit. Geef niet veel geld uit aan een reciever, omdat verschillen minimaal zijn. Het meeste geld moet in de speakers zitten.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Ruzor schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:30:
[...]

Wat denk je van deze?
http://www.bcc.nl/product/philips-hts9810

Laatst aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Makkelijk in te stellen, veel op aan te sluiten, achterste speakers hebben geen bedrading naar het hoofdstation (wel voedingskabels natuurlijk) en erg mooi geluid. Daarnaast ziet het er ook gewoon vet uit 8)

Nadeel ervan is wel de immens grote doos, dus lastig vervoeren bij aankoop. Verder nog niet echt nadelen gevonden. Het is wel één set, dus in vergelijking met een losse receiver en boxen is dat je niet iets zomaar kunt vervangen.

De prijs bij de BCC is één van de lagere:
pricewatch: Philips HTS9810
:X Dan zeg ik op mijn beurt: Blijf weg bij Philips HTSxxxx. Laat ik het zo zeggen: Áls ie het doet, doet ie het goed. We hebben er hier eentje met kuren (vanzelf uit standby springen, lade die niet open gaat, al twee keer gerepareerd waarbij het loopwerk is vervangen) en deze is door de winkel geregeld als vervanging voor de vorige Phlips HTSxxxx die dezelfde onzin vertoonde en dus ook meerdere malen terug naar de winkel is geweest. Voor mij geen Philips meer :X

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb vandaag even de HK en de Philips getest, en het was niet wat ik er van verwacht had. Ik ben er nu van overtuigd losse componenten te halen.

@Namdang, dus bijvoorbeeld een receiver als de Onkyo tx-sr507 voldoet al? Heeft HDMI aansluitingen en kan 7.1 aan, dus is wel goed up to date lijkt me.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:30:
Nou heb vandaag even de HK en de Philips getest, en het was niet wat ik er van verwacht had. Ik ben er nu van overtuigd losse componenten te halen.

@Namdang, dus bijvoorbeeld een receiver als de Onkyo tx-sr507 voldoet al? Heeft HDMI aansluitingen en kan 7.1 aan, dus is wel goed up to date lijkt me.
Ja die lijkt mij prima.

Verwijderd

[b][message=32270510,noline]@Namdang, dus bijvoorbeeld een receiver als de Onkyo tx-sr507 voldoet al? Heeft HDMI aansluitingen en kan 7.1 aan, dus is wel goed up to date lijkt me.
De 507 is toch 5.1? De 577 en 607 zijn 7.1/7.2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:55:
[...]

De 507 is toch 5.1? De 577 en 607 zijn 7.1/7.2
Ja sorry, je hebt helemaal gelijk.
Pagina: 1