Heeft een van jullie een idee waar mijn fout in deze code zit? Ik heb de helpfile al doorgespit, verschillende fora afgezocht, maar geen passend antwoord kunnen vinden.
dit 'scriptprogje' wordt gebruikt om backups te maken. Zodra er op een knop backup geklikt wordt, wordt deze functie aangeroepen
je kan in het progje verschillende mappen opgeven die je wil backuppen.
Dit werkt allemaal goed, de backups worden gemaakt, er verschijnt voor elke map netjes een progressbarretje. Maar nu komt het probleem; ik wil dat die progressbar verdwijnt als alles gebackupt is.
Nu blijft hij gewoon staan.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat als alles gebackupt is, hij uit de loop van deze functie verdwijnt?
Het geheel is geschreven in AutoIT
dit 'scriptprogje' wordt gebruikt om backups te maken. Zodra er op een knop backup geklikt wordt, wordt deze functie aangeroepen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Func MakeBackup($source, $target) Local $backupcmd, $progBar, $origsize, $targetsize, $procID ;backup commando als volgt: $backupcmd & bronmap [spatie] doelmap $backupcmd = 'blablalbalblaablkabl " ; hier staat de code voor het backupcommando $procID = Run(@ComSpec & ' /c' & $backupcmd & $source & '" "' & $target & '"', "", @SW_HIDE) $origsize = DirGetSize($source) Do $progBar = GUICtrlCreateProgress(155,240,200,20) $targetsize = DirGetSize($target) $MB = DirGetSize($target) / 1024 / 1024 $percent = $targetsize / $origsize * 100 $decimalplace = Round($percent) $decimalplaceMB = Round($MB) $progBar = GUICtrlCreateProgress(155,240,200,20) $progLabel = GUICtrlCreateLabel("Voortgang: ",155, 225, 200, 20) GUICtrlSetData($progBar, $percent) GUICtrlSetData($progLabel, $decimalplace & " % " & "(" & _ $decimalplaceMB & ") Mb is gekopieërd.") Sleep(500) MsgBox(0,"","busy") Until NOT ProcessExists($procID) -------> HIER STOND: GuiCtrlSetData($progBar, $GUI_DISABLE maar dat werkte dus niet. EndFunc |
je kan in het progje verschillende mappen opgeven die je wil backuppen.
Dit werkt allemaal goed, de backups worden gemaakt, er verschijnt voor elke map netjes een progressbarretje. Maar nu komt het probleem; ik wil dat die progressbar verdwijnt als alles gebackupt is.
Nu blijft hij gewoon staan.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat als alles gebackupt is, hij uit de loop van deze functie verdwijnt?
Het geheel is geschreven in AutoIT
All is fair in God of War