Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ga binnenkort voor 20 weken naar Malta toe, en wil geen fortuin kwijt zijn aan bellen e.d. dus wil ik het volgende doen:
- Ik heb een SIP account gekocht, deze wil ik configureren in mijn Asterisk server.
- Op mijn windows mobile-tel heb ik SmartDialing geinstalleerd. Zodat ik via mijn SIP account kan sms'en en bellen (Aangezien als ik vanuit het buitenland naar NL wil bellen ik anders een fortuin kwijt ben).

Alleen nu zoek ik dus een goedkope oplossing voor die internet verbinding die ik dan wel nodig heb op mijn GSM, kan ik dan het beste een prepaid kaartje kopen in Malta (Welke provider raden jullie aan?) met op z'n minst een 3G verbinding? Of een abonnementje dat niet al te lang doorloopt?

Bedankt,
Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:07
Denk je niet dat je met een mobiel internetabonnement in het buitenland duurder uit bent dan bellen naar Nederland?

[ Voor 8% gewijzigd door Exception op 14-07-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij Telfort, deze hanteert de volgende tarieven:
* bellen: € 0,52 per minuut
* gebeld worden: € 0,23 per minuut
* sms versturen: € 0,14 per bericht

Als ik dit zou doen via mijn SIP account:
* bellen (Naar vaste nrs in NL): Gratis
* gebeld worden: Gratis
* sms versturen: € 0,075 per bericht

Dusja, dan komt SIP er het beste uit zoals u ziet. Alleen het is nogal afhankelijk van de kosten voor zo'n prepaid abbo met internet welke ik dan ter plekke in Malta zou kopen.
Aangezien Telfort nog geeneens GPRS/UMTS aanbod heeft in Malta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Eeuhm....SIP is dan wel gratis....maar je moet wel de bitjes betalen...en dat kost, voor SIP, een fortuin als je het via GPRS, 3G of ander mobiel netwerk doet. (Vodafon.com.mt heeft 7ct/60kbyte....)
Ik weet niet exact waar je zit, maar misschien is het handig om het via WIFI te doen, bijvoorbeeld via FON of een andere WIFI provider...

[ Voor 4% gewijzigd door sariel op 14-07-2009 15:12 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:10:
Eeuhm....SIP is dan wel gratis....maar je moet wel de bitjes betalen...en dat kost, voor SIP, een fortuin als je het via GPRS, 3G of ander mobiel netwerk doet. (Vodafon.com.mt heeft 7ct/60kbyte....)
Ik weet niet exact waar je zit, maar misschien is het handig om het via WIFI te doen, bijvoorbeeld via FON of een andere WIFI provider...
een WIFI provider zit niet echt in de buurt, hmm. dan houd ik het wel bij gewoon bellen vanaf m'n gsm naar nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Gezien je 20 weken daar zit, neem ik aan dat je werk/stage doet. Vraag je baas of je af en toe mag bellen naar NL om contact te houden (en de kosten natuurlijk zelf betaald als hij/zij daar over begint) ? Of vraag de persoon waar je je kamer/appartement/huis van huurt voor een telefoonlijn? GSM bellen naar NL is echt niet aan te bevelen, als ik die prijzen zie die je net opnoemde....
Wat ook een optie zou kunnen zijn is het via de computer van je werk te doen, kan je ook SIP software op installeren. Wat minder makkelijk dan op je mobiel, maar werkt ook prima.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

franssie

Save the albatross

Het is sowieso handing om een lokale prepaid sim kaart te kopen, evt met telefoon want in 20 weken ga je veel lokaal verkeer maken en als dat steeds over NL loopt (bij voicemail zelfs drievoudig) is het nogal duur.
In veel landen kan je tegenwoordig ook al onbeperkt internetten voor rond de 10/20 euro per maand pre-paid (al is SIP dan vaak uitgesloten maar niet altijd afgesloten).
Zo heb ik UK sim kaarten voor data en voice, misschien dat dat ook op Malta te vinden is?

google duh : http://www.independent.com.mt/news.asp?newsitemid=91060

20 weken zonder internet redt toch niemand meer ;)

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 14-07-2009 15:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1