[Macbook Pro] Overzetten data naar nieuwe MBP

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Binnenkort ga ik mijn huidige MBP vervangen voor een 13,3" MBP 2,53ghz, 4 gb ram en 320gb 7200rpm hdd. De oude MBP ruil ik in tegen een nieuwere machine.

Ik maak gebruik van Time Machine (i.c.m. Time Capsule 500gb).

Is het makkelijk om een full restore te doen van een backup op de TM naar de nieuwe MBP? Op de nieuwe MBP zit OS X Snow Leopard, de huidige backups zijn gemaakt op basis van OS X 10.5.7 en ik weet niet of dat helemaal vlekkeloos gaat.

Hoe zit het o.a. met de muziekbestanden binnen iTunes. Ik neem aan dat ik op de oude MBP de machtiging moet intrekken en daarna op de nieuwe MBP de computer moet machtigen?

Wat zijn de valkuilen waar ik rekening mee moet houden? Als die er zijn overigens...

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Hoi massari,
Backup maken met timemachine gaat prima (heb het zelf gisteren gedaan). Bij installatie gewoon 'gegevens van timemachine backup' selecteren, en hij zet alles over. Zorg wel dat je dan ook alles backupt met timemachine. Wat betreft OSX 10.5.7->10.6 ...geen idee, de nieuwe MBP's hebben gewoon Leopard, snow leopard komt pas over een maandje uit. Verder ben ik geen problemen tegen gekomen, alles itunes,etc is gewoon over gezet.
Succes ermee !

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 22:24
Gewoon een firewire kabel tussen de twee laptops (of andere mac's) hangen en tijdens het installeren zeggen dat je zaken wil importeren vanaf een andere mac. Tada! Alles staat (ook je instellingen etc.) op je nieuwe mac :)

• Ron_Tweaker
Ik ga de nieuwe MBP bij Prowarehouse halen, daar krijg je een gratis update naar Snow Leopard.

Ik denk inderdaad dat ik dan een backup terug plaats vanuit Time Machine op de nieuwe MBP. Bedankt!

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

ik draai Snow Leopard en heb mbv TM mijn Leopard data overgezet. Zoals verwacht geen enkel probleem. iTunes ed gaat ook allemaal vlekkeloos.

• Ron_Tweaker
Na lang wachten krijg ik volgende week mijn nieuwe MBP.

Als je een backup (de meest recentste) terugzet vanuit TM, zorgt het er dan voor dat ook je useraccounts + instellingen op de nieuwe MBP staan?

Of kan ik toch beter gebruik maken van de migratie assistent?

Probleem is dat ik de oude MBP moet inleveren bij de shop waar ik de nieuwe heb besteld, dus of ik moet daar op locatie de boel migreren of ik moet erop vertrouwen dat mijn TM alles zo goed mogelijk heeft bewaard en ik thuis vanaf de Time Capsule alles kan "restoren".

Apple | Marantz | B&W

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
massari schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:37:
Na lang wachten krijg ik volgende week mijn nieuwe MBP.

Als je een backup (de meest recentste) terugzet vanuit TM, zorgt het er dan voor dat ook je useraccounts + instellingen op de nieuwe MBP staan?

Of kan ik toch beter gebruik maken van de migratie assistent?

Probleem is dat ik de oude MBP moet inleveren bij de shop waar ik de nieuwe heb besteld, dus of ik moet daar op locatie de boel migreren of ik moet erop vertrouwen dat mijn TM alles zo goed mogelijk heeft bewaard en ik thuis vanaf de Time Capsule alles kan "restoren".
De migratie assistent kun je ook gebruiken icm een TM schijf, dus dat lijkt me geen probleem.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:44

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Whatever you do, als je het via de TM doet, vraag dan tenminste de shop om de harddisk nog niet te formatteren totdat jij ze het groene licht geeft. Als TM om wat voor reden niet werkt en zij wissen de harddisk na binnenkomst dan heb je niks meer...

Edit, hmm, je machine inleveren met al je data er nog op is misschien ook niet zo'n heel goed idee...

[ Voor 17% gewijzigd door Huigie op 19-08-2009 11:09 ]

Specs

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:58
Full restore via Time Machine werkt probleemloos als ik spreek vanuit eigen ervaring.
Nadat ik mijn harddisk heb vervangen van mijn MBP ben ik opgestart met Leopard DVD, vervolgens koppeling gemaakt met netwerk zodat TM herkend werd. Daarna volledige data restore gedaan van de TM backup op de nieuwe schijf.
2 uur later was hij klaar. Opgestart en alles was weer als vanouds.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

• Ron_Tweaker
Op aanraden van die shop heb ik Cabon Copy Cloner gedownload en gestart. Momenteel is hij alles op een externe USB schijf aan het overzetten (c.q. klonen).

Ben benieuwd of dit werkt.

Ik heb inderdaad geen zin om mijn oude MBP in te leveren met data erop. Dus voordat ik hem inlever zet ik er een nieuwe Mac installatie op.

Ik hoop dat ik dan kan vertrouwen op mijn backups van TM of die van Carbon Copy Cloner.

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

waarom moet je je MBP inleveren:?:S

• Ron_Tweaker
Ik heb een inruildeal gemaakt.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Morgen is het dan zover. Dan ga ik mijn nieuwe MBP ophalen. Voor de zekerheid ga ik vandaag nog even wat belangrijke bestanden op een usb geheugenstickje plaatsen, zoals: export van Mail, documenten etc.

Morgen wil ik dan alles eerst via TimeMachine weer terugzetten, eens kijken of dat lukt, ik heb altijd dan nog de backup middels Carbon Copy Cloner voorhanden.

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

vraagje, mijn nieuwe MBP is een ouder model, maar net zo blij mee, nu heb ik een macbook met een 500gb hd. op 10.5.7. kan is deze nu gewoon uit de macbook halen en in de macbook pro stoppen, zonder dat eea niet werkt?

ik heb in dat ding wel een betere videokaart etc dan mijn huidig model, weet iemand of dat nog invloed heeft?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Kun je gewoon omsteken. Heb al vaker schijven gewisseld tussen witte macbook, unibody MBP en een mini. Zelfs OSX Server vind dit geen probleem, alleen duurt het booten wat langer omdat en dan wat instellingen juist gezet worden.

Verwijderd

dank je ben erg blij met dat antwoord, weet iemand ook of een Wester Digital WDC WD5000BEVT-00A03T0, 500gb. problemen kan opleveren bij een macbook pro 2007 model 17", oververhitting, trilingen.
Ik had begrepen van de dealer dat het geen problemen moet geven maar omdat een 500gb hd in mijn oude macbook (white) wel degelijk problemen veroorzaakte In de zin van oververhitting, waardoor mogelijk een crash is opgetreden, wil ik zeker weten of het door de beugel kan.
Pagina: 1