Tweakers,
Het volgende probleem:
Ik krijg met geen mogelijheid de fans van mijn nieuwe moederbord omlaag.
Ik heb een Intel S5000VSA4DIMM met 2 Xeon E5320's erop (1.86Ghz)
Deze zitten met grote koperen koelblokken en fans keurig gemonteerd op het bord.
Ook de temps zijn dik in orde (38-41 idle ~ 45-50 load).
Probleem is dat mijn fans 5100 toeren maken, en dat geeft natuurlijk een hoop lawaai.
Nou heb ik me ingelezen in alle software die bij het bord hoort, namelijk:
Intel Active Console
Intel System Management Software
Intel TPM Drivers
En nog een heel zooitje, maar ik krijg echt met geen mogelijkheid een optie gevonden om ook maar ergens de fans terug te schroeven.
Ook in het BIOS heb ik alle mogelijkheden geprobeerd (Closed loop, Open loop, Acoustic, Performance)
De fans KUNNEN wel zachter (bij boot gaan ze even keurig zachtjes draaien, maar zodra de POST op driekwart is, gaan ze volop aan)
Iemand nog een tip waarmee ik de fans kan regelen?
- Thijs
Het volgende probleem:
Ik krijg met geen mogelijheid de fans van mijn nieuwe moederbord omlaag.
Ik heb een Intel S5000VSA4DIMM met 2 Xeon E5320's erop (1.86Ghz)
Deze zitten met grote koperen koelblokken en fans keurig gemonteerd op het bord.
Ook de temps zijn dik in orde (38-41 idle ~ 45-50 load).
Probleem is dat mijn fans 5100 toeren maken, en dat geeft natuurlijk een hoop lawaai.
Nou heb ik me ingelezen in alle software die bij het bord hoort, namelijk:
Intel Active Console
Intel System Management Software
Intel TPM Drivers
En nog een heel zooitje, maar ik krijg echt met geen mogelijkheid een optie gevonden om ook maar ergens de fans terug te schroeven.
Ook in het BIOS heb ik alle mogelijkheden geprobeerd (Closed loop, Open loop, Acoustic, Performance)
De fans KUNNEN wel zachter (bij boot gaan ze even keurig zachtjes draaien, maar zodra de POST op driekwart is, gaan ze volop aan)
Iemand nog een tip waarmee ik de fans kan regelen?
- Thijs
Even niets...