Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een probleem is gedetecteerd op m'n pc.
Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet.
Nu wil ik alles uiteraar installeren (Windows XP) via boot disk.

Fout 1:
Bij opstarten kan hij mijn CPU niet herkennen, dit krijg ik als melding.
In mijn BIOS herkent hij mijn CPU wel, ik kan hier dus even als alles geinstalleerd is een updatje opknallen.

Fout 2:
Ik ga dus mijn Windows XP installeren vanuit de Boot disk hij start dit proces maar blijft super lang hangen op de tekst: Setup is starting Windows (nu al 25 minuten) is dit normaal?

Wat kan ik het beste doen of welk probleem zal het zijn?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:16
Post eens je systeemspecs. Zo kunnen we ook kijken of een BIOS-update nodig is voor het ondersteunen van je processor.
Laat de setup zo nog maar even staan. Kan nooit kwaad en misschien gaat hij zo meteen wel vanzelf verder.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft 2 uur zo gestaan en nie verder gegaan...

System specs.
Intel duo cors e8400 3 ghz
1333mhz
Geforce 9600
1 terra hd
Asus p5k Epu
4 g geheugen

Krijg de volgende melding:

Setup couldt not determine the type of 1 or more mass storage devices in your system.

Or you have chosen the manually specify adapter currently, stup will load support for the following mass storage devices,
None.

The specified additional sci adapters, cd rom drives or special disk controlers used for window, including those from witch you ha ve device support disk from a mass storage ddvice manufacturers Press S.

IF you do not have any device support disk from a mass storage device manufactur or do not want to specifiy addional mass storage device for use with windows press enter.

Als ik op enter duw krijg ik weer het setup is loading windows scherm... help? lol

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 18:02 ]

• LoneVVolf
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07-2009
Je moederbord gebruikt een P35 / ICH9 chipset, en deze wordt niet ondersteund door je windows xp bootdisk.

Welke versie van windows XP ?

Met een windows XP SP2 bootdisk (of eerder) zul je de intel chipsetdrivers vanaf diskette moeten toevoegen.
Mogelijk kan XP SP3 met je chipset overweg.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46
Service Packs voor XP voegen -in principe- geen extra storage drivers toe, maar mocht je toch een oudere XP cd hebben gebruik dan nLite om SP3 te slipstreamen, kun je hierbij meteen de textmode drivers voor je s-ata controller toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanx allemaal!!
Respect :)

Waar kan ik die sata driver voor mijn p35/ ich9 chipset downloaden?

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Op de website van de fabrikant van je moederboard...

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Pagina: 1