Toon posts:

bereik belkin n1 wireless router vs. linksys wrt610n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis een belkin n1 wireless router die mijn moeder ongeveer 1.5 jaar geleden heeft gekocht.
Na nader onderzoek bleek uit de test op hardware.info dat het niet al een TE beste router zou zijn maarjah we hadden hem dus heb ik er meteen nog een wireless usb stick van datzelfde merk bijgekocht van ruim 90 euro ofzo. Ik vond het het geld wel waard als ik tenminste op mijn kamer internet zou hebben dan want normaal gaat het signaal niet zo ver door al die dikke muren. In vogelvlucht is het mss maar 10 meter maar met al die dikke muren haalde ik indertijd amper signaal binnen. Nuja het ging wel dus ik liet het zo.
De router begint de laatste tijd echter nogal heel vervelend te doen. Soms heb ik totaal geen internet meer voor meerdere uren en dan plots gaat het wel weer en valt hij geen enkele keer weg in een ganse dag.
Mijn broer krijgt nu ook een pc op zijn kamer dus dat wordt nog een extra verbinding waardoor ik wrs helemaal geen internet meer ga hebben. Ook is er iets heel raars mee want sinds kort haal ik zelfs op amper 1 meter van de router maximaal tussen de 200-500 kbs terwijl we nog altijd hetzelfde abonnement van telenet hebben en daarmee normaal altijd boven de 1Mbs halen of als het even niet meezit een dropje naar 800-900 kbs ofzo.

De router begint dus echt tegen te steken. Nu las ik op hardware.info hun laatste routertest en daar kreeg de linksys wrt610n de gold award. Deze router zou dus eigenlijk de beste prestaties bieden voor de thuisgebruiker.
1) Nu vroeg ik me af of deze router een beter bereik had doorheen dikke muren dan de belkin n1 wireless router.
2) Neem nu dat ik deze router koop maar ik toch niet zo een goede verbinding krijg, kan ik dan de belkin n1 wirless router gewoon ergens in een stopcontact steken zonder dat hij fysiek verbonden is met de linksys wrt610n en deze gebruiken als accespoint waardoor ik eigenlijk connect met de belkin en de belkin zijn internet haalt van de linksys router of is dat onmogeijk zonder dat die 2 routers fysiek met elkaar verbonden zijn? Dit zou de afstand anders wel heel makkelijk kunnen overbruggen want dan hoeft de linksys router niet zo ver te gaan en mijn pc ook niet :D

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03 13:32
Tip: Doe wat aan je interpunctie en gebruik alinea's.

Het bridgen (dit is wat jij wilt) van 2 routers van een verschillend merk/generatie is in naar mijn ervaring erg lastig.

Een reden waarom je performance achteruit is gegaan kan zijn dat er een nieuw draadloos netwerk is bij gekomen in de directe omgeving, wat op hetzelfde kanaal (of eentje hierboven/onder) uitzendt.

Probeer dat eerst eens aan te passen, voordat je ongefundeerd in nieuwe hardware gaat investeren.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De WRT610N heeft een aparte 5 Ghz antenne, die Belkin van jou doet hoogstwaarschijnlijk z'n werk op de oude 2,4 Ghz band (om compatibel te zijn met 802.11b/g). Dat beperkt ook je bandbreedte als je met 802.11n werkt (het halveert ze zowat als ik het goed heb).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje