• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft heb ik wat problemen met de spamfilter van Exchange 2003.
Ik heb, voor het werk, een website welke gebruik maakt van 'System.Net.Mail;' om emails te versturen naar werknemers. Het systeem werkt goed, echter de mails komen binnen in de 'Ongewenste mail box'.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijn code lag maar hier kan ik niets uit op maken dat er daar iets fout gaat.
Toen bedacht ik me opeens dat het vast iets met het spamfilter te maken heeft van de Exch2003 server. Ik heb gevraagd aan de beheerder hier of er iets speciaals mee is uitgespookt, maar hij zegt dat het de standaard settings zijn. Dit zou betekenen dat er iets in mijn mail zit, ik verstuur de volgende mail als plain text naar een email adres binnen het zelfde domein.

Onderwerp: Update CV
Zender: is een actief email adres in het zelfde domein.
Geachte Ferdy,

We zouden graag zien dat je, je eigen CV in het CVM bijwerkt.
Op deze manier kunnen wij namelijk een CV sturen naar klanten welke up-to-date is.

Met vriendelijke groet,
CVM Administrators
IPV de naam Ferdy staat er dan de naam van de medewerker welke zijn CV bijgewerkt moet worden.

In mijn ogen is er niets raars met de tekst in de email, maar ik kan ook op internet niet vinden waarop de standaard settings van Exch2003 op filtert.

Waar zou het aan kunnen liggen dat de email als spam wordt gelabeld.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:58
En wat gebeurd er als jer er een HTML layout aan geeft ?

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In plaats van naar de content van de mail te kijken, zou ik het overwegen om naar de methode van versturen en de hosts die de mail versturen te kijken.

Een semantisch correcte plaintext of HTML mail blijft een spammail als ie van een blacklisted/greylisted host zonder reverse DNS of SenderID afkomt hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Afaik moet je een correct From-address gebruiken waarvan het domein resolved naar de versturende server (populaire anti-spam techniek om daarop te filteren). Daarnaast voegen veel spamfilters nog headers toe aan het mailtje als het spam is, die kan je dus ook nog even bekijken. :) Misschien dat daar nog wat nuttigs instaat? Maar Exchange doet dat schijnbaar niet. Weet je trouwens zeker dat het Exchange filter dit doet en niet het filter in Outlook (werkt dat eigenlijk wel als je Exchange gebruikt?)?

[ Voor 22% gewijzigd door AtleX op 14-07-2009 13:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IMF* logt ook dus ook daar kan de serverbeheerder wel wat inzicht verschaffen denk ik :)

Intelligent Message Filter - niet International Monetary Fund natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 14-07-2009 13:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Griffin
  • Nu online

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Het is zo dat in een ander pakket ook een mail systeem zit en voor testen gebruiken we de zelfde server. Daar werkt het wel goed en bij mij niet :S.

Verder staan alle email adressen die gebruikt worden ook in AD en zijn dus correct en niet fictief.
Wat betreft de methode van versturen kan ik niets anders vinden in System.Net.Mail;.

Ik heb gekeken naar de settings van Outlook en die staan op verschillende systemen het zelfde. Nu komt het rare... een andere collega krijgt ze gewoon binnen bij Postvak In. Ik heb hier de settings vergeleken met mijn pc en met een andere en die zijn allemaal gelijk.

het ligt ook niet aan Outlook 2003 - 2007 verschil. Want ik heb 2007 en krijg het bij ongewenst binnen maar van 2 gebruikers die 2003 gebruiken krijgt de ene het wel goed binnen en de andere niet.

Ik begin het vaag te vinden. (en heb zelf geen kaas gegeten van Exch2003 dus vind het allemaal maar raar).

Nu krijg ik ze ook goed binnen omdat ik het 'vertrouwd' heb, echter ik heb net in de settings van Outlook2007 gekeken en hier kan ik niets van terug vinden dat ik het gemeld heb als vertrouwd zijnde? :S

Edit:
@alt-92:
Ik heb even aan onze systeembeheerder (die blijkbaar niet echt de systeem beheerder is, zolang het draait is het goed, maar iets instellen / uitzoeken is niet echt zijn ding :/ ) gevraagd over IMF maar hij kan niet echt iets vinden van een Log. Wel snel gezien dat de SCL rating op 7 staat. Nu zeg mij dit niet veel maar ik denk dat dit aangeeft hoe streng de filter kijkt.

* Griffin gaat nog even verder kijken hoe het zou kunnen, wordt er alleen gek van.
(het vervelendste is dat ik dus niet zelf iets kan proberen maar steeds moet navragen aan de 'systeembeheerder' en die wordt er ook gek van.

[ Voor 34% gewijzigd door Griffin op 14-07-2009 14:00 ]

Pagina: 1