Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Probleem met "Documenten" in startmenu

Pagina: 1
Acties:

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik een klein probleem met het menu "Documenten" in het startmenu. Normaal gesproken geeft deze een lijst weer van onlangs geopende documenten welke je ook weer uit de lijst kan verwijderen.
Maar wanneer ik dat nu doe (dus gewoon rechtermuisknop-verwijderen óf selecteren-Deleteknop) dan wordt het geselecteerde document/bestand niet slechts uit de lijst verwijderd, maar word er direct geprompt of ik het bestand naar de prullenbak wil verplaatsen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb al geprobeerd om via Start->Eigenschappen de optie om onlangs geopende documenten te tonen uit en weer aan te zetten -om de instellingen eventueel te laten resetten- maar zonder resultaat.
Ook zoeken op internet leveren weinig anders op dan tips over hoe je deze lijst kan laten weergeven of uitzetten in het startmenu. Daar heb ik verder weinig aan.

Kort samengevat; ik wil dus weten hoe ik het voor elkaar krijg dat ik items uit de lijst "Documenten" kan verwijderen zonder dat deze naar de prullenbak worden verplaatst en dus puur alleen uit de lijst worden gehaald.

• kicknoize
  • Niet online
Iemand?

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik zit nu even niet achter een Vista machine (en heb zelf een Engelse versie), maar ik ben er vrij zeker van dat als ik klik op Documents dat ik dan naar mijn documenten ga. Mijn recente documenten staan geloof ik onder "Recent Items".

Weet je zeker dat je dit niet verwardt? (nofi)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• kicknoize
  • Niet online
leejoow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:38:
Ik zit nu even niet achter een Vista machine (en heb zelf een Engelse versie), maar ik ben er vrij zeker van dat als ik klik op Documents dat ik dan naar mijn documenten ga. Mijn recente documenten staan geloof ik onder "Recent Items".

Weet je zeker dat je dit niet verwardt? (nofi)
Volgens mij begrijp je m'n verhaal niet helemaal. :)

Het gaat om Documents in het startmenu. Laat ik het verduidelijken met een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2wf1ooi.jpg

Het gedeelte dat ik met rood omlijnd heb, is het gedeelte waar mijn onlangs geopende bestanden/documenten staan, onder een scheidingsstreep. Normaal gesproken ga ik met de muis op zo'n bestand staan, druk op <Delete> en wordt deze verwijderd uit de lijst, maar bleef het bestand zelf gewoon op de harde schijf staan.
Wanneer ik dat nu doe wordt het bestand naar de Prullenbak verplaatst, dus in principe direct van de HD verwijderd, i.p.v. alleen uit de lijst.

Zoals je ziet heb ik een aantal Word-documenten die ik regelmatig moet openen en staan er ook andere bestanden tussen (in dit geval een .rar die ik maar één keer hoef te openen en wat .ini's van een game die ik ook weinig tot nooit nodig heb). Voor mij is het dus makkelijk om weinig gebruikte dingen te verwijderen uit die lijst, zodat er een beter overzicht is van bestanden die ik daadwerkelijk (vaak) nodig heb.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.

• kicknoize
  • Niet online
Hmm, ik kom er net achter dat het bestand zélf niet verwijderd wordt (m.a.w. naar de Prullenbak verplaatst), maar alleen de snelkoppeling. Als ik vervolgens de Prullenbak leeg, dan kan ik het betreffende bestand nog steeds openen en gebruiken.

Probleem is dus deels opgelost, maar ik vraag me toch af waarom er nu plotseling gevraagd wordt of ik de betreffende snelkoppeling naar de prullenbak wil verplaatsen, terwijl dit eerst niet zo was en het gewoon direct uit de lijst gehaald werd.