Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voip op reis in hotel (firewall etc)

Pagina: 1
Acties:

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik zit zo nu en dan in een hotel zou dan ook gebruik willen maken van mijn voip verbinding (b.v. via budgetphone of callvoip). Ik gebruik hiervoor x-lite op m'n laptop en en headset.

Dit werkt prima vanuit huis, enkel loop ik hier thuis wel tegen wat firewall problemen aan (kant A hoort kant B niet en andersom wel). Deze problemen zijn thuis op te lossen door de firewall/router configuratie te wijzigen. Echter vraag ik mij af of er goede (eenvoudige) oplossingen zijn om dit probleem op reis te omzeilen. Ik verwacht in hotels niet een altijd een directe verbinding zonder firewall oid.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, als je een STUN server gebruikt (voor voipbuster stun.voipbuster.com, anderen weet ik niet) zou dat probleem opgelost moeten zijn.

Copy.com

Verwijderd

STUN is alleen voor de NAT-traversie (dat de voip-applicatie/voip-telefoon weet wat het externe IP is), voor de daadwerkelijke connectie moeten de VOIP-poorten (SIP poort en RTP(spraakdata) poorten) wel gewoon open staan, wat waarschijnlijk niet het geval is bij internet op vakantie.