[2003] Policy inlogtijden instellen op werkstation*

Pagina: 1
Acties:

• renejonk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik wil graag aan een bepaalde PC in het domein (W2K3) een policy hangen met de volgende restrictie: Op deze PC mag alleen worden ingelogd op werkdagen van 8.00-18.00 uur. Hoe kan ik dat het makkelijkst doen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-02 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

renejonk schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:00:
Ik wil graag aan een bepaalde PC in het domein (W2K3) een policy hangen met de volgende restrictie: Op deze PC mag alleen worden ingelogd op werkdagen van 8.00-18.00 uur. Hoe kan ik dat het makkelijkst doen?
Ik zou zeggen Google dat even.

edit: je wilt het via een GPO doen? Weet niet of dat mogelijjk is. Zal ff kijken

Volgens mij heb je hier wel wat aan.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkSide op 14-07-2009 12:12 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

renejonk,

Ik mis een beetje in je topic wat je nou zelf zoal al geprobeerd en gedaan hebt om antwoord te krijgen op deze vraag - heb je bijvoorbeeld al eens ergens op gezocht en wat vond je dan zoal.. Kan je dat nog even aanvullen?

• renejonk
Ik heb idd ook al gegoogeld en had ook al gevonden hoe je dit kan instellen bij een userpolicy. Echter, het gaat hier niet om een ristrictie toe te passen op één of meerder users maar een computerpolicy waarin je dit kan afvangen, onafhankelijk dus van de gebruiker. Ik mis dus eigenlijk de mogelijkheid om - net zoals bij een gebruiker je de tijdristricties en dagenristricties kunt aanpassen - dit ook bij de computerpolicies te kunnen doen. Nu ik verder kijk zie ik onder het kopje "Enforce Logon Time Restrictions Using Group Policy" volgens mij de policy die ik moet hebben. Ik ga het eens proberen. Bedankt voor de reacties!

• renejonk
Helaas... Ook dit is niet de juiste policy. De policy Microsoft network server: Disconnect clients when logon hours expire checkt gebruikers die buiten de aangegeven tijdrestrictie nog zijn ingelogd en worden automatisch afgelogd... Heb dus nog steeds niet de juiste policy kunnen vinden. Iemand nog een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door renejonk op 14-07-2009 13:18 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat is een machine-specifieke instelling volgens mij, die je wel in de Computeraccount op kan geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1