Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geblokt op smtp.versatel.nl?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Heb het volgende probleem:

Heb een Tele2 20 Mb abo, met nog een oud zonnet adres en zonnet account.

Sinds donderdag 9 juli 2009 heb ik geen toegang meer op smtp.versatel.nl (standaard poort 25) om mail af te leveren. Dit zowel op een pc met Windows XP (standaarrd mail programma´s als Outlook Express, Thunderbird) als op een pc waar een Domino 8.5 server op draait op Centos Linux 5.3.

telnet smtp.versatel.nl 25 levert na een tijd wachten alleen een time-out op, krijg niet eens de kans om een username en password in te gegen. Met andere providers krijg ik wel een greeting (telnet smtp.xs4all.nl 25 of telnet smtp.hetnet.nl 25) maar daar heb ik natuurlijk geen account voor. Het toont in ieder geval aan dat er aan mijn kant niks fout is.

De laatste tijd werd de mail delivery op mijn Domino server al wel steeds trager en begon mail te queuen (ook kleine mailtjes zonder attachment) en kwam mijn mail soms meerdere keren aan bij de ontvanger.

Zowel inkomende als uitgaande mail loopt via het opensource spamfilter ASSP (1.5.1.3) die ook virus scanning doet.

Ik heb het vermoeden dat ik bij Versatel nu ergens op een blocklist sta, maar ben al sinds donderdag bezig met Tele2 om iemand te vinden die echt weet waar hij moet zoeken en ook die rechten heeft. Het probleem schijnt nu bij Versatel op het "hoofdkantoor" te liggen.

Heeft iemand al eerdere ervaringen met het geblokt worden door Versatel? En zo ja, hoe is dat opgelost?
Is het bijvoorbeeld opgelost door een ander ip adres toe te wijzen aan het modem? (Wel een paardenmiddel overigens).

Groet en vast bedankt voor de reacties,

Remco

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kijk wat je ipadres is. Hier -> http://spamlinks.net/filter-dnsbl-lookup.htm#general-sites , staan verschillende blacklists waarop je kan zien of er spam verstuurd is vanaf je ipadres. Als dit het geval is zou ik scannen op virussen en daarna Tele2 bellen, als dit niet het geval is moet je ze nog steeds bellen. Misschien ben je alleen bij Tele2 geblokkeerd.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:32:
Heeft iemand al eerdere ervaringen met het geblokt worden door Versatel? En zo ja, hoe is dat opgelost?
Is het bijvoorbeeld opgelost door een ander ip adres toe te wijzen aan het modem? (Wel een paardenmiddel overigens).
Als je het zelf veroorzaakt is het meer een middel om meerdere ipadressen op een blocklist te krijgen. Want het nieuwe ipadres wordt dan ook gewoon geblocked.

[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 14-07-2009 11:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je bij Tele2 zit, dan moet je de Tele2 SMTP server gebruiken, niet die van Versatel.
POP3 server: pop.tele2.nl
SMTP server: smtp.tele2.nl

Waarom wil je perse smtp.versatel.nl gebruiken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:23
Misschien uitgefaseerd? of bestaat versatel nog?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambieter schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:35:
Als je bij Tele2 zit, dan moet je de Tele2 SMTP server gebruiken, niet die van Versatel.
POP3 server: pop.tele2.nl
SMTP server: smtp.tele2.nl

Waarom wil je perse smtp.versatel.nl gebruiken?
Dat zijn inderdaad andere severs. Misschien gebruikt hij oude servers, Versatel is tegenwoordig tele2 toch?

/▌

Verwijderd

Topicstarter
@Gambieter: Gebruikers met een zonnet adres moeten nog steeds inloggen op pop3.versatel.nl en smtp.versatel.nl. Ik had inderdaad ook al pop3.tele2.nl en smtp.tele2.nl geprobeerd, maar die pikt geen zonnet accounts. Ik heb bij de overname van Zonnet door Versatel en later van Versatel door Tele2 nooit een nieuw account gekregen, de oude hoort nog steeds te werken (pop3 werkt ook nog steeds). Als je echt een mailadres hebt dat eindigt op @tele.nl dan moet je pop3.tele2.nl en smtp.tele2.nl gebruiken, anders niet.

Een spam database lookup had ik inderdaad ook al gedaan. Het is echter niet zo dat mailtjes met mijn adres worden geblokt, ik kan alleen vanuit mijn modem thuis geen connectie meer krijgen, voordat ik ook maar kan inloggen. Op mijn werk kan ik met telnet smtp.versatel.nl 25 wel connectie krijgen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
De server zelf is niet down. Net getest.
Doe maar eens een ping naar de server in plaats van met telnet te werken.

Waarom geef je niet de foutcode aan die het mailprog aanmaakt?
En doe eens mail versturen in beveiligde modus met netwerkmogelijkheid van Windows.
Dan weet je direct of er andere programma's de boel verstieren.

Verwijderd

Topicstarter
Ping doet het wel, het zit echt op de connectie met poort 25.
Outlook Express (wat ik normaal niet gebruik), zegt 0x0800CCC15.

Zal die beveiligde modus inderdaad eens proberen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je moet meestal niet inloggen op smtp-servers. Maar als je meteen een timeout krijgt en niet na een tijdje wachten dan zal je waarschijnlijk geblocked zijn en heb je echt hulp van Tele2 nodig.

Een telnet op poort 25 naar het ipadres gaat ook niet? Anders verander je alleen de smtp-server in smtp.tele2.nl en laat je de pop3-server lekker op versatel staan. Als je dan wel mails kan verzenden is je probleem soort van opgelost.

/▌

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:27
ServerT:~# telnet smtp.versatel.nl 25
Trying 62.58.50.46...
Connected to smtp.versatel.nl.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host.
ServerT:~#

mij lukt het ook niet hoor ...

ServerT:~# telnet smtp.tele2.nl 25
Trying 212.247.156.14...
Connected to smtp.tele2.nl.
Escape character is '^]'.
220 mailfe04.swip.net ESMTP 5.2.13

Tele2 doet het wel. Ik moest laatst bij m'n tante ook de dnsrecords van Versatel naar Tele2 aanpassen om haar weer te kunnen laten mailen

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik niet eens Connected to smtp.versatel.nl krijg te zien, aleen maar een tijd lang een connectiepoging en daarna een failure.
dat aanpassen van die dns records klinkt wel intersaant, moest je dat in de modem settings doen van het davolink modem?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:27
In de mailclient :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heb je toevallig geen nieuwe virusscanner oid geinstalleerd die dit kan veroorzaken?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het komt niet door een nieuwe virusscanner, die zou dan ook op magische wijze mijn Linux server die op een hele andere machine draait moeten hebben beïnvloed... daarmee krijg ik namelijk hetzelfde verschijnsel. Ik gebruik AVG, die heb ik ook al eens uitgeschakeld.

Verwijderd

Dit probleem heb ik al een jaar of 2.

Op meerdere PC's werkte het van de ene op de ander dag niet meer.
Zeker lastig omdat ik niet via Tele2 maar via mijn eigen domeinnaam de mail verstuurde.

Gelukkig heeft mijn hosting bedrijf een andere poort opengesteld zodat ik het niet via Tele2 hoef te doen.
Probleem was meteen opgelost. Bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan dat laatste zit ik inderdaad ook te denken. Ik gebruik echter nog wel mijn zonnet adressen (heb er meerdere) en mijn vrouw ook. Heb geprobeerd te relayen via smtp.gmail.com, maar dan wordt je from adres aangepast naar het adres dat bij je inlognaam hoort (kan dus niet relayen met @zonnet.nl door smtp.gmail.com, wat op zich logisch is). En als ik mijn vrouw vertel dat ze een ander e-mail adres moet gaan nemen wordt ze helemaal niet blij :-(. Vanavond maar weer eens bellen met Tele2 (zucht).

Verwijderd

Vele providers blokken tegenwoordig poort 25 en staan alleen nog maar hun eigen mailservers toe. Als pop wel werkt maar SMTP niet, dan zou je de POP server van Versatel moeten gebruiken en de SMTP server van Tele2.

Beiden geven trouwens hier ook een timeout, dus bij KPN zit poort 25 ook dicht.
code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\Users\sz>telnet smtp.versatel.nl 25
Connecting To smtp.versatel.nl...Could not open connection to the host, on port
25: Connect failed

C:\Users\sz>telnet smtp.tele2.nl 25
Connecting To smtp.tele2.nl...Could not open connection to the host, on port 25:
 Connect failed

KPN's SMTP werkt dan wel weer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\Users\sz>telnet smtp.direct-adsl.nl 25
220 psmtp13.wxs.nl -- Server ESMTP (iPlanet Messaging Server 5.2)
quit
221 2.3.0 Bye received. Goodbye.

Connection to host lost.

C:\Users\epic_fail>

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 02-08-2009 20:43 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:37:
Aan dat laatste zit ik inderdaad ook te denken. Ik gebruik echter nog wel mijn zonnet adressen (heb er meerdere) en mijn vrouw ook. Heb geprobeerd te relayen via smtp.gmail.com, maar dan wordt je from adres aangepast naar het adres dat bij je inlognaam hoort (kan dus niet relayen met @zonnet.nl door smtp.gmail.com, wat op zich logisch is). En als ik mijn vrouw vertel dat ze een ander e-mail adres moet gaan nemen wordt ze helemaal niet blij :-(. Vanavond maar weer eens bellen met Tele2 (zucht).
Als je het mail adres bij je andere accounts erbij zet dan kan je wel via gmail mailen onder je eigen mail adres.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jjbstolk schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Als je het mail adres bij je andere accounts erbij zet dan kan je wel via gmail mailen onder je eigen mail adres.
Klopt, hij zet er dan wel "namens" en dan je gmailadres bij, maar het van adres is dan gewoon je zonnet adres. Ander voordeel is dat je mail meteen gebackupped is bij gmail ;)

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, vanochtend was het opeens opgelost, kan weer gewoon mailen door de smtp server als voorheen, zowel met mijn Domino server met Lotus Notes als met thunderbird. Zonder dat ik zelf iets anders heb ingesteld overigens. Tele2 heeft niet meer terug gebeld, maar blijkbaar intussen toch iets veranderd.

Krijg nu ook netjes een greeting als ik telnet smtp.versatel.nl 25 doe, zoals het hoort.

Heb nu voor de zekerheid we de "maximum hop count" op mijn server verlaagd van 25 naar 2, om eventuele nieuwe bouncing toestanden te voorkomen.

Groet,

Remco

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 21:40
Ik heb ook een Tele 20 MB met Telefonie abbo. Geen problemen gehad met SMTP in Outlook (2007) onder Windows (Vista). Wel nog steeds problemen onder Windows Mobile 6.1. Ik kan wel mail ontvangen via POP3 maar niet versturen via SMTP. Ik krijg dan de melding:

Kan bericht(en) niet verzenden. Controleer uw netwerkdekking (checked: volledig HSDPA dekking) en accountgegevens (checked: gelijk aan Outlook 2007 op pc). Probeer vervolgens opnieuw te verzenden (x keer gedaan).

Heel apart, zag dat anderen er ook last van hadden. Nog geen concrete oplossing gezien. Versatel zojuist om uitleg gevraagd. Niet veel vertrouwen ;)

EDIT: opgelost, zie post http://gathering.tweakers...message/32462591#32462591

[ Voor 7% gewijzigd door DPhoenix op 25-08-2009 11:21 . Reden: Probleem opgelost ]

AULXJMHR

Pagina: 1