Toon posts:

Car-Pc start niet op, led brandt wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kleine auto pc, die wilde ik gister aansluiten aan sigarettenaansteker maar helaas start de pc niet op. Ik heb alles aangesloten, stroom op de pc gezet en kreeg wel een blauw lampje te zien aan de voorkant van de pc. Deze ging ook uit als ik de power knop lang ingedrukt hield. Voor de rest doet de pc niets. Er gaat niks draaien of iets dergelijks. Ik heb hem open gemaakt en weet niet wat ik nu verder moet doen. Kan ik iets doormeten of moet ik iets loshalen en opnieuw proberen te starten? Waar kan het aan liggen dat hij niet opstart zeg maar?

Hulp gewenst! :/

Alvast bedankt!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat is een 'standaard' auto PC? Er zijn van die systemen die alleen werken als de motor draait. (Dan is de spanning van het boordcircuit 13-en-nog-iets volt), en die automatisch afsluiten als de motor stopt (en de spanning weer 12V wordt).

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ja, maar ik heb hem thuis binnen eerst geprobeerd om te testen, kan het daaraan liggen? Ik heb zo'n 220 naar 12 v omvormer gebruikt met sigarettenaanstekeraansluiting ( was van een koelkastje ).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 12:48 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

AzzKickah

06-CENSORED

Ja dat kan. Start de auto eens en probeer het dan nog eens dan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan moet ik dat eerst maar eens proberen... ik dacht die omvormer moet wel voldoende afgeven omdat hij van 220 afkomt maar hij vormt dus misschien naar te weinig stroom om?

Ik ga het straks even proberen ik hou jullie op de hoogte! alvast bedankt!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:47:
Oke, dan moet ik dat eerst maar eens proberen... ik dacht die omvormer moet wel voldoende afgeven omdat hij van 220 afkomt maar hij vormt dus misschien naar te weinig stroom om?

Ik ga het straks even proberen ik hou jullie op de hoogte! alvast bedankt!
Nee, als de auto niet aanstaat levert de sigarettenaansteker (net) te weinig stroom.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb hem getest op 220 omvormer naar sigarettenaanstekeraansluiting binnen in huis. Die omvormer zat bij een koelkastje voor in de auto. Dus ik d8 eerst even de computer testen binnen in huis voordat ik hem naar de auto sleep. Maar dan zou je zeggen dat die omvormer dan ook net te weinig stroom levert... als blijkt wat jullie zeggen

Maar ik ga zo even echt in de auto proberen , met motor aan!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het ! bedankt !

Maar nu het volgende probleem, ik heb een touch 7 inch scherm maar hij toucht niet zeg maar.. misschien zit ik wel in het verkeerde forum maar misschien weet iemand wat ik moet hebben?

Er staat wel software op de pc touchit volges mij heet het, als ik dat open dan kan ik monitoren zoeken maar hij vind niks op de 2 seriele poorten, het vga scherm zit via vga aansluiting vast aan de pc. Moet de touchfunctie dan wel werken? Ook wil ik wel nieuwe software zoeken maar ik kan nergens een merk of type nr vinden achterop het scherm , er staat niks nuttigs op de sticker achterop alleen maar 7 inch type touch .

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:20
Hoe heb je hem nou werkend gekregen dan?

En je moet het scherm wel via USB / Serieel aansluiten om de touchscreen functie werkend te krijgen. Anders werkt het inderdaad niet.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt,

ik heb hem in de auto gezet met de motor aan hij toen starte hij wel verder op..

Verwijderd

Topicstarter
moet ik btw vga + usb of alleen usb aansluiten om hem werkend te krijgen?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 16:17
Wat denk je zelf? VGA is voor video info en USB voor het touch gebeuren. Dus ja, allebei.
En dan zouden de drivers het op moeten pakken.
Zo niet, dan moet je toch echt even posten over welk scherm we het nou hebben.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Elektrische camper (80kWh)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zowiezo mag hij wel wat meer info posten over zijn carpc om het topic wat meerwaarde te geven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
het is een lilliput 7 inch volgens mij. oud model.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:37:
het is een lilliput 7 inch volgens mij. oud model.
Wij willen plaatjes en foto's en beschrijvingen van hoe je het hebt ingebouwd, wat voor auto, waar ga je het voor gebruiken, etc etc :)

PICS!!!!!11111 :+

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 12:49

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@Masterscr:
Probeer wat vaker de "edit" knop te gebruiken in plaats van elke keer een nieuw bericht te posten :)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Pagina: 1