Toon posts:

geen goede cd-rom spelers op het moment?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ja, ik heb de search gebruikt) Ik heb hulp nodig, ik wil vandaag een cd-rom speler gaan kopen, maar het gaat niet zo vlotjes want:

1. De plextor ultraplex is nergens te krijgen
2. De teac 540 is ook nergens te krijgen
3. De aopen 52x hoor ik alleen maar slechte berichten over.

De brander moet 12x on the fly aankunnen. Iemand ervaring met cd-rom spelers die dit kunnen en goed zijn? :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een Pioneer 32x slot-in CDROM. Zelfde kwaliteit als de Pioneer DVDs van nu (GOED dus). Maarja, die is dus nergens meer te krijgen. Het enige is idd die goedkope AOpen en andere troep :(.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Jammer dat je niet aan een Plextor kunt komen, deze roeleren namelijk grote tijd!

Ik heb ook goede ervaringen met Asus 40speed en 50speed drives...misschien is dat iets?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Beetje duur, maar dan heb je ook ECHT wat!
De Kenwood True 72x, en die 72x haalt ie! want hij lees een CD op 7 punten tegelijk (met 7 laser óf gewoon in laser met veel spiegels weet ik niet, maar het is in beide gevallen effectief), en het grote pluspunt:
hij is muisstil, omdat de CD helemaal niet hard hoeft te spinnen (72 gedeeld door 7 :P) en dus snel opspint.

Ik zou gewoon voor een Pioneer 105S 16x/40x gaan, die haalt zeker wel de 12x hoor.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 12:49

Sick Nick

Drop the top!

Die berichten over die Aopen Cdrom spelers kloppen niks van. Heb zelf een 48x speed Aopen en die kan ik gewoon gebruiken voor 12x speed 'on-the-fly' fikken. Als je een nieuwe koopt kan ik je echter aan raden om voor een DVD-speler te gaan. kost misschien 2 keer zoveel, maar je hebt er 10 keer zoveel lol van. (veel meer progs en spellen op twilights, DivX maken, enz.)
Mijn DVD doet het ook gewoon op 12x speed fikken. Zeker een aanrader en is nu ook niet meer zo duur.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Moeilijk om aan te komen, maar ik kan je vertellen dat die kenwood 72 heftig vet is, maar hij is IDE, en ik begrijp uit Ultraplex en Teac 540 (zelf heb 532s) dat je scsi wilt, Kenwood heeft ook een 52x Multibeam SCSI ipv die 72, met DAE haalt ie echt ruim de 40.... :P :P :P Alleen mijn probleem is dat ik hem hier in het zuiden nergens kan krijgen, maar een kennis heeft hem en hij is VET !!

Freelance tweaker

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Naja... Tante Post komt overal.. dus je hoeft hem niet persee in een winkel te halen natuurlijk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Mij AOpen 52x rulez dus hard, nog nooit probs mee gehad.
Pagina: 1