Toon posts:

Videokaart of Beeldscherm defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem:

Zodra de pc een beetje zwaar belast wordt (meerdere programma's/bewerkingen) verschijnen er over het gehele beeld kleine witte streepjes die "flikkeren" ongeveer zo lang: ---
Tijdens een reboot zijn deze niet te zien dus alleen in Windows.
Belast ik de pc, zodra die korte streepjes verschijnen, nog een beetje zwaarder (door bijvoorbeeld HL2 op te starten) dan blijft hij hangen en moet ik hardhandig resetten.

Specs:
Samsung TFT (sorry heb even geen typering bij de hand)
Geforce 8600 GT

Mbt beeldscherm:
Heeft deze problemen niet als hij aangesloten wordt op mijn laptop.

Mbt videokaart:
Dacht dat het probleem optrad na nieuwe drivers dus "verouderde" drivers geinstalleerd. Probleem blijft hetzelde. In games worden textures 1 grijze kleur en de pc loopt vast.

Ik denk zelf dus dat het aan de videokaart ligt. Stofvrij maken van de kast heeft het probleem niet verholpen zoals ik hier elders al gelezen had. Ook een herinstallatie van Windows XP heeft niet gebaat. Geen van de onderdelen wordt warm. Ik kan overal mijn hand op leggen. De verschillende fans op maximaal zetten heeft ook geen effect gehad.

Zou het aan de videokaart liggen? Is het een ander hardwareprobleem? Of is het softwarematig?

Heb de precieze specificaties van mijn pc niet bij de hand aangezien ik aan het werk ben. :X

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Waarschijnlijk is het geheugen van je videokaart defect... indien je nog garantie hebt dan zou ik een RMA aanvragen.

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-04 22:21
Ik zou zeggen dat het hitte probleem is, kijk eens of je videokaart ventilator nog wel draait of dat er niet enorm veel stof in tussen de koel ribben zit. Hoewel het wel een beetje maf is dat je al zo snel problemen krijgt.

Je kunt ook proberen de kaart wat extra te koelen met een tafel ventilator ofzo, als dit niets uitmaakt dan is het waarschijnlijk een ander probleem.

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Is je kaart silent gekoeld? hij staat bekend om nogal een heethoofdje te zijn, ik heb hem zelf ook, richt er eens een extra fan op en kijk dan nog eens.

Dat hij zo snel heet wordt, heb ik ook, Ik heb de kaart van Asus, silent gekoeld met 512 mb, de koeler van Asus is geen succes bij deze kaart.

[ Voor 31% gewijzigd door Axeor op 14-07-2009 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:16:
Waarschijnlijk is het geheugen van je videokaart defect... indien je nog garantie hebt dan zou ik een RMA aanvragen.
Pc is ondertussen 2 jaar oud dus garantie zit er denk ik niet meer op... :|
Zarkov schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:25:
Ik zou zeggen dat het hitte probleem is, kijk eens of je videokaart ventilator nog wel draait of dat er niet enorm veel stof in tussen de koel ribben zit. Hoewel het wel een beetje maf is dat je al zo snel problemen krijgt.

Je kunt ook proberen de kaart wat extra te koelen met een tafel ventilator ofzo, als dit niets uitmaakt dan is het waarschijnlijk een ander probleem.
Er zit een ventilator op. Aangezien ik nogal schrok toen deze tegen mijn vingertop aan kwam.
De kaart voelt ook helemaal niet warm/heet aan als het probleem zich voordoet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 11:21 ]