Omdat ik vaak niet te spreken was over de kwaliteit van computerspeakersets besloot ik een home cinema set te kopen die ook aan te sluiten is op de computer door middel van sp-dif. Dit werd de JVC TH-G30. Als geluidskaart heb ik de Creative X-Fi Extreme PCI-e, met sp-dif uitgang.
Het jammere is dat ie nu nog steeds niet werkt. Ik krijg helemaal geen geluid, zelfs niet slechts 2 speakers. Ik ben bang dat de JVC waarschijnlijk het signaal niet snapt vanuit de computer. Vooral omdat ik bij heel veel mensen op internet dit soort dingen wel meteen zie werken.
Ik heb op de volgende zaken gelet:
En ja: ik heb het kabeltje goed aangesloten en ik heb ook het goede kabeltje gekocht.
Zal ik iets niet goed doen in het encoderen van het geluid? Moet ik nog wat installeren om het goed te krijgen (lijkt me sterk als je ziet hoeveel mensen dat niet hoeven). Zijn er mensen die ervaring hebben met de JVC of met de combinatie?
Het jammere is dat ie nu nog steeds niet werkt. Ik krijg helemaal geen geluid, zelfs niet slechts 2 speakers. Ik ben bang dat de JVC waarschijnlijk het signaal niet snapt vanuit de computer. Vooral omdat ik bij heel veel mensen op internet dit soort dingen wel meteen zie werken.
Ik heb op de volgende zaken gelet:
- Het rode lichtje in de aansluiting zelf brandt.
- Ik heb verschillende en de nieuwste Creative drivers geprobeerd
- Het geluidsmetertje wat je krijgt als je op je Volume Mixer van windows klikt geeft normale activiteit.
- Ik heb mn winamp op sp-dif gezet
- Ik heb een interne geluidskaart met sp-dif, die werkt ook niet met de JVC maar geeft ook wel activiteit aan.
- Ik heb in de advanced properties van de Device alle typen geluid getest (DTS, Dolby, WMA), werken niet.
En ja: ik heb het kabeltje goed aangesloten en ik heb ook het goede kabeltje gekocht.
Zal ik iets niet goed doen in het encoderen van het geluid? Moet ik nog wat installeren om het goed te krijgen (lijkt me sterk als je ziet hoeveel mensen dat niet hoeven). Zijn er mensen die ervaring hebben met de JVC of met de combinatie?