Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Topicstarter
Ik heb een Iphone 3G, daar is op een aantal punten na niet echt iets vervelends aan. Maar nu heb ik ook t-mobile. En ik heb het 3 maanden aangezien maar ik heb nergens in mijn woonplaats 3g. Dus ik betaal voor snel mobiel internet maar krijg dat niet. Nu zit ik ook vaak voor me werk in de randstad. Waar ik overegens wel 3g heb. Maar het komt daar heel vaak voor dat ik naar buiten moet of ergens anders moet gaan staan om te bellen omdat het bereik binnen en soms midden op straat gewoon weg is. Kan ik mijn contract met t-mobile voortijdig beeindigen middels contractbreuk?

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12

Praetextatus

the dutch_paki

Ik zou zeggen, neem contact met ze op en stel ze in gebreke. Wat heb jij zelf al gedaan om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Topicstarter
Ik heb ze gebeld maar ze kunnen er geen zinnig antwoord op geven. plus het feit dat ze op het moment enorm slecht berijkbaar zijn. Vandaar ik dacht misschien heeft iemand ervaring ter voorbereiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 09:35

Kettrick

Rantmeister!

Tenzij je op je woonadres echt niet kan bellen kan je het vergeten. Dit is in de voorwaarden allemaal afgedekt, en terecht imho.

Als je op bepaalde plaatsen structureel problemen hebt kan je dit wel aangeven, mogelijk kunnen ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
RoeLz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:11:
Tenzij je op je woonadres echt niet kan bellen kan je het vergeten. Dit is in de voorwaarden allemaal afgedekt, en terecht imho.
Een Iphone 3G zonder 3G? Je kan vanalles in je voorwaarden zetten, maar no way dat je dit kan afdekken. 3G is essentieel voor dit product, dus terugbrengen en geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BurningSheep schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:19:
Een Iphone 3G zonder 3G? Je kan vanalles in je voorwaarden zetten, maar no way dat je dit kan afdekken. 3G is essentieel voor dit product, dus terugbrengen en geld terug.
Waarom? Het is net als met ADSL of WLAN, je geeft de maximaal haalbare verbindingsmogelijkheid, zonder te garanderen dat die altijd gehaald wordt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Topicstarter
ja maar als je het helemaal niet hebt in je woonplaats. je koopt toch ook geen digitale televisie als je alleen maar analoog krijgt in je woonplaats. en volgens de dekkingskaart moet ik het buiten sowieso hebben. Dat werd ook gezegt in de t-mobile shop. Ja buiten zeker binnen weten we niet zeker. Maar k heb het helemaal niet. Maar ik ga zo nog maar een telefoontje wagen. Heb er spijt van dat ik naar t-mobile ben gegaan. Met kpn verder nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:31
gambieter schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Waarom? Het is net als met ADSL of WLAN, je geeft de maximaal haalbare verbindingsmogelijkheid, zonder te garanderen dat die altijd gehaald wordt.
Dat is niet helemaal waar (no offense gambieter ;) ). Natuurlijk kan het zijn dat je, ondanks 3G, niet de volledige 2Mbit haalt. Maar een operator (in dit geval T-Mobile) heeft de verplichting dekking op het woonadres te bieden.
In de meeste gevallen volstaat GSM dekking, maar aangezien je alleen kunt kiezen voor een abo incl 3G internet en de telefoon ook verkocht wordt als 'internetphone' denk ik dat je bij totaal gebrek aan 3G best in je recht staat.

Echter, over het algemeen heb je ongeveer 1 maand om dit aan te geven. 3 maanden is erg lang.
Dus hoewel je redelijk in je recht staat, geef ik je weinig kans. En ik heb het gevoel dat een consumentenorganisatie ook vraagtekens zal zetten bij die 3 maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Topicstarter
Het komt ook door meerdere dingen. In het begin had ik zo iets van balen maar het word wss nog wel beter. Maar nu is men iphone ook voor de 3e keer op de reparatie tour. Het is echter vanaf 4mei dus 2 maanden. Ik ga het gewoon proberen iig bedankt voor de tips. Ik ben het gedoe gewoon zat. Weinig berijk slecht internet en heb in totaal amper een paar weken gebruik kunnen maken van men toestel. Maar ondertussen wel gewoon 45,- blijven betalen

[ Voor 26% gewijzigd door Mavel 128 op 15-07-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb dus hetzelfde probleem, ik val net buiten het 3G netwerk.. af en toe wel maar 90% niet.. Afgelopen mei contact gehad met T-Mobile..
En kreeg ik 3 mnd 50% korting op het abonnement, en als ik dan in augustus nog geen volledige 3G dekking heb, dan kan ik kosteloos mijn contract ontbinden + ik krijg het geld terug voor de aansluitkosten..
Volgende week neem ik weer contact op met T-Mobile en laat mijn nummer omzetten in prepaid om er zeker van te zijn dat ik mijn nummer behoud en stap ik over op een ander abbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 09:27
Silvin schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:39:
[...]

Dat is niet helemaal waar (no offense gambieter ;) ). Natuurlijk kan het zijn dat je, ondanks 3G, niet de volledige 2Mbit haalt. Maar een operator (in dit geval T-Mobile) heeft de verplichting dekking op het woonadres te bieden.
In de meeste gevallen volstaat GSM dekking, maar aangezien je alleen kunt kiezen voor een abo incl 3G internet en de telefoon ook verkocht wordt als 'internetphone' denk ik dat je bij totaal gebrek aan 3G best in je recht staat.

Echter, over het algemeen heb je ongeveer 1 maand om dit aan te geven. 3 maanden is erg lang.
Dus hoewel je redelijk in je recht staat, geef ik je weinig kans. En ik heb het gevoel dat een consumentenorganisatie ook vraagtekens zal zetten bij die 3 maanden....
Als je alleen voor een abo met 3G kon kiezen dan zou je een punt hebben Silvin. Echter kun je bij T-mobile een Iphone krijgen (kopen) bij ieder willekeurig abo wat ze aanbieden en niet alleen bij de I-xxx abo's.

Dus een Flex/Relax abo zonder internet kan ook gewoon.

Ik heb ook een Iphone 3Gs met een Flex abo (wel met WnW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35

Snippertje

Light up your life

Overigens moet je bij ontbinden wel het toestel teruggeven helaas.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt dit altijd zo vervelend. Alles uit jouw verhaal duidt erop dat er iets mis is met jou telefoon, of de sim-kaart (netwerken vallen bijna nooit zomaar weg).

Geef een provider eerst eens de kans het op te lossen, ipv meteen te schreeuwen over contractbreuk..

Slecht te bereiken vindt ik altijd raar, loop eens naar de winkel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:02:
Ik vindt dit altijd zo vervelend. Alles uit jouw verhaal duidt erop dat er iets mis is met jou telefoon, of de sim-kaart (netwerken vallen bijna nooit zomaar weg).

Geef een provider eerst eens de kans het op te lossen, ipv meteen te schreeuwen over contractbreuk..

Netwerken, zeker met T-Mobile kunnen REGELMATIG wegvallen.. Mijn vriendin heeft er constant last van, o.a. als ik haar bel.
Wat is er nu toch weer raar aan slecht te bereiken? Daarvoor zou hij naar de winkel moeten lopen? Klinkt als een T-Mobile medewerker.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als, is het niet.

Ik ben ook ooit T-mobile klant geweest, dezelfde problemen, was in geloof ik 2 weken opgelost. Ik vindt het altijd veel te makkelijk om meteen om voortijdige contractbeëindiging te schreeuwen.

Werk wel voor een andere provider, hier kom ik dit soort verzoeken ook dagelijks tegen, erg vervelend als 99% van de problemen simpel oplosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:02:

Nou dat oplossen kan weken duren. Een tijd geleden kon ik niet gebeld worden door mijn vriendin (T-Mobile) en dat kwam omdat mijn nummer geporteerd was van Orange naar Telfort. Contact opgenomen met Telfort en binnen 2 weken was het opgelost (pointers niet goed gezet bij T-Mobile, Telfort had dat niet of niet goed doorgegeven)

Niet veel later kon ik haar niet meer bellen (geen sprake van nummerportering). Zomaar van de ene dag op de andere. Blijkt dat alle Telfort-abos haar niet konden bereiken (prepaid) wel. Dus contact opgenomen met T-Mobile en die zouden een case aanmaken.

T-Mobile ontkende dat er een probleem was en gaf niet toe, beweerde dat het aan Telfort lag. Ik ben zelf nog een paar keer naar de Telfortwinkel geweest omdat ik dacht dat het toch aan Telfort lag, die hadden contact opgenomen met hun eigen technische dienst en die hadden het 1 en ander uitgezocht en mij verteld hoe mijn vriendin het technisch moest uitleggen aan de T-Mobile technische dienst. Tig telefoontjes gepleegd en uiteindelijk na 2 maanden werd het pas opgelost terwijl een mogelijk oplossing was doorgegeven.

In de tussentijd op aandringen pas 2x 10 euro compensatie gekregen. Als er niks was gezegd boden ze geeneens compensatie aan.

Niet veel later bleek dat ze van Vodafone geen smsjes kon ontvangen. Weer die ellende, weer 3 maanden verder. Cases die zomaar verdwenen uit het systeem of weken bleven liggen. Beloven contact met je opnemen maar dat gebeurd dus niet. Dus al met al een half jaar een verkrippeld abonnement gehad en dat is de helft van de tijd van het contract. Toen was ze tegen haar eind van haar contract en gelijk overgestapt naar Vodafone.

Ook al was het niet direct mijn probleem maar ik was wel actief bezig met het zoeken naar een oplossing voor mijn vriendin. Nu ben ik iemand die toch wel een beetje geduld heeft. Elke provider heeft zo zijn nukken en problemen en ik verwacht dus niet dat alles foutloos kan maar dit vond ik toch echt schandalig. 24 uurs oplossingen verwacht ik niet maar klanten weken laten wachten, niks van je laten horen, cases verdwenen uit het systeem en ontkennen dat er problemen zijn is geen klantvriendelijkheid :(

En ja slecht bereikbaarheid bestaat, ik had met Orange vol bereik hier op mijn werkplek en toen ik gebruik moest maken van van de T-Mobile masten door de overname had ik vaak nauwelijks bereik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn storingen geweest met de nummer portering van T-mobile. Deze waren schering en inslag de laatste tijd. Ik heb ze inderdaad allemaal voorbij zien komen. Dit was dus intern bij T-mobile. Dat is wel vervelend in de telefonie, ze wijzen allemaal naar elkaar.

De 'klantvriendelijkheid' of eigenlijk gebrek daaraan is overigens inderdaad wel schandaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:40
Over dat een netwerk weg kan vallen heb ik mijn mening ook verdeeld.

De masten met zenders staan op telkens op een vast punt en zenden continu hetzelfde vermogen.
Indien dit vermogen wisselend is dan zou het idd kunnen kloppen dat je het ene moment vol bereik hebt en het andere moment minder bereik. Ik ben hierbij wel gaan aanemen dat je opeen vast punt staat. Aangezien de Telecomprovider niet al zijn klanten boos wil maken zal de zender wel zo ingesteld zijhn dat deze geen wisselend uitzendvermogen doet (Gok ik).

Echter er kan altijd wat mete en mast aan de hand zijn. Dit kan een dusdanig iets zijn dat het bereik een stuk minder wordt. Of zelfs een dienst niet mogelijk is. Hioervoor heeft de Telecomprovider vermoed ik een controlesysteem en ze hebben een helpdesk waar de klant naar belt. Ze krijgen klachten en gaan daar polshoogte nemen.

Wat ik echter veel merk is dat men de Iphone wel weer een beetje gehad heeft. Al die gadgets (oja widgets?) zijn voor even leuk maar om nu telkens ermee te spelen.... En dan nog zoveel dataverbruik heb je vaak niet en je betaald er best wel voor. Nu hoeft dit niet voor iedereen te gelden maar dit is wat ik merk een beetje.

Een telefoon die voor 3G data gemaakt is en waarbij je hem ook hebt aangeschaft voor 3G dataoverdracht en dit ook in het abbonement is opgenomen kun je verwachten dat je ook van deze dienst gebruik kunt maken. Echter het netwerk van de telecomprovider is niet geheel dekkend. Dit wordt vaak genoeg gemeld. Dat je net in een woonplaats woont waar je dus geen 3G kunt ontvangen is dus erg jammer. Als je dit deed aankaarten in de eerste paar weken (max maand) dan vermoed ik dat ze er echt niet moeilijk over hadden gedaan. Nu is het echter zo je hebt al 3 maanden gebruik gemaakt van het apparaat en je bent er in principe tevreden over (ondanks dat deze al wat reperatie heeft gehad).

De telecom medewerker heeft je gemeld dat je misschien buiten wel 3G zou kunnen ontvangen. meld je. Het was dus bekend dat er slecht singaal was....

Heb je eerder aangekaard dat je niet gebruik kan maken van de 3G functies? Zoja hoeveel weken/ maanden van te voren? Nu zit je 3 maanden met je melding.
Pagina: 1