[VPC2007] Filecopy .vhd werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb Virtual PC 2007 draaien en 1 van de Virtuele Machine's is een WIndows Server 2003. De bedoeling is dat deze Virtuele Machine naar een andere echte machine gaat verhuizen.

Dus ik denk: "Handig he dat VPC , kun je zo een hele PC oppakken en verhuizen". Nou, mooi niet.
Het .vhd bestand is op de een of andere manier niet te kopieren. Het is een bestand van 65MB op een Windows Vista Ultimate machine. De schijf waar het op staat is NTFS geformateerd.

Bij het copieren krijg ik de melding: cannot read from the source file or disk.

Omdat de VPC toch al te veel ruimte in beslag nam dacht ik ook maar de file te compacten. Er was immers maar 10 van de 60 GB gebruikt. Compact netjes voorbereid op de VPC, VPS afgeloten en daarna met de Console de compact proberen uit te voeren. Ook al een foutmelding (zonder enig info erin).

De host machine (Vista) ook meteen maar even onder handen genomen. Alle schijven gecleaned en gedefragmenteerd een CHKDSK uitgevoer op de schijf waar de file op staat en geen fouten ontdekt. "Windows has checked the file system and found no errors".

VPC maar weer eens opgestart ook daar de boel netjes opgeruimd en een defrag uitgevoerd. Opnieuw compact voorbereiden en weer zonder resultaat.

Ik kan de file niet copieren naar een USB schijf, niet naar een netwerkschijf, niet van D naar C, maar ook niet op de schijf (en in de directory) zelf.

Ik wil die file gecopieerd hebben...ook voor een backup. Wat kan ik nog meer doen.

Oh ja, de VPC start gewoon op en werkt nog prima, daar is dus niets mee aan de hand. Er draait Sharepoint op en ik heb eigenlijk geen zin om daar een backup van te moeten maken en weer restoren op een andere VPC, want dat is een hels karwei.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draait VPC misschien nog als je het probeert te kopieeren? Dat is het enige wat ik zo kan bedenken... misschien lukt het na een reboot, zonder VPC te starten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Vergeten te zeggen. VPC draait niet. Reboot gedaan en alle processen die maar uit konden uitgeschakeld.
De compact van VPC zelf gaf nl. ook een melding in VPC console en dan moet de Server al uit staan.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe groot is die file nu? Je hebt het eerst over een VHD van 65 MB, later heb je het over 65 GB (waarvan 10 GB in gebruik is). Ik neem dus aan dat je het over een file van 65 GB hebt.

Wat voor filesystem staat er op de disken (zowel USB als netwerk) waar je de file naar toe wilt kopieren?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Hij is 65 GB (dus GigaByte) groot. NTFS op source en NTFS op USB schijf. Maar zelf een copy paste in dezelfde directory lukt niet. Schijfruimte genoeg.

Om precies te zijn: 65.536 MB
Filetype: Dynamically expanding virtual hard disk
Version 5.3

De Virtual Disk Wizard (Compact) geeft de volgende foutmelding:
An unexpected error occured while compacting the virtual hard disk.

Nog iets geprobeerd: TeraCopy
Komt tot 480 MB en geeft dan de error: Source?: Data error (cyclic redundancy check).

edit: Kom nu een andere tool tegen en ga die uitproberen.
http://www.wikihow.com/Co...c-Redundancy-Check-Errors

Ook niet gelukt. File too big :(

[ Voor 70% gewijzigd door doemaarwat op 14-07-2009 11:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CRC errors duiden op mogelijk een bad block - controleer je harddisk dus eens?
Eerst een chkdsk /r is sowieso een goed startpunt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Net geprobeerd een zipfile te maken. Leek even goed te gaan, geen foutmelding. Staat er maar 480 MB in de zip. Maar dat is dan wel weer dezelfde grootte als waar TeraCopy ermee ophield.

Weet iemand een tool waarmee je file kan copieren en die redundancy check kan negeren? Ben al hevig op zoek, maar kan de juiste nog niet vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er in je (system) eventlog toevallig fouten van je harddisk? Als je echt een CRC error krijgt zou ik eigenlijk verwachten dat je server ook aangeeft dat ie moeite heeft om bepaalde blokken van je harddisk te lezen :)

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Net even gekeken naar event logs:The device, \Device\Harddisk0\DR0, has a bad block.

Blijkbaar wel dus. De normale chkdsk gaf geen fouten. En net even een CHKDSK /r geprobeerd maar in stage 4 van 5 blijft hij hangen op 11%. Of moet ik echt heeeel erg veel geduld hebben met die grote file.

En wat als hij de repair doet...is de kans er dat de file dan helemaal niet meer te lezen is? Ik kan immers nu nog de VPC opstarten. En wil niet het 'risico' lopen dat dat na de CHKDSK /r ook niet meer lukt, want dan ben ik echt de pineut.

Blijkbaar heeft mijn C schijf ook al last van bad blocks :(
The device, \Device\Harddisk1\DR1, has a bad block.

[ Voor 9% gewijzigd door doemaarwat op 14-07-2009 12:45 ]

Pagina: 1