Toon posts:

floppydisk error??!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas een Abit be6 gekocht....
wordt mn floppydrive gewoon niet meer herkend..
Gewoon meteen in het begin al zegt ie Can't find floppy drive (040).... In windows ook klik ik mn a: aan gaat ie m lezen (lampje gaat branden) zegt ie No acces/Not ready..
Vaaaaaaag. ik begrijp er nix van. heb ook al een nieuwe floppydrive gekocht gebeurd er precies hetzelfde..
Need Help!? Plz

Ow ja en dan nog een vraag: maakt het uit of ik mn 64mbram in het 3de slot Dimm heb want in de eerste en tweede past ht nie door mn Alpha koeler...

En dan nog wat :) mn comp. geeft in het begin celly 366 aan maar in de Bios bij dat menuutje kan je het zelf instellen en heb ik hem opeen andere snelheid staan. Welke moet ik nou geloven???

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh Abit be6II btw... don know of dat uitmaakt?

Verwijderd

zit je kabel wel goed aangesloten????

en ff over die snelheid, ik denk dat jij de multiplier hebt aangepast, maar dat kan helemaal niet....

Verwijderd

Topicstarter
uhh kabel zit er volgens mij wel goed in.
en hoe bedoel je precies dat ik mn multiplier niet kan aanapssen?? Want in dat menuutje in je Bios kan dat toch gewoon??(jaja ik ben nogal newbie)

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog wat. Aan de jumpers/switches op het bord heb ik NIX veranderd, Zou daar ook nog iets aan kunnen liggen?

Verwijderd

De multiplier van de celeron is gelocked... kun je dus niet veranderen, als ie origineel 5.5 is en jij zet hem op 6, maakt dat helemaal niks uit.... hij blijft gewoon 5.5

Verwijderd

Topicstarter
Weer ff wat geprobeerd maar nix helpt. Het vage is dat nu opeens het lichtje van mn drive echt DE HELE TIJD blijft branden.
heeft het misschien iets met die hele kleine draadjes te maken voor hdd led en powerknop e.d want die heb ik er misschien verkeerd om ingedaan ofzo. (dus plus waar min hoort en min waar plus hoort)?????

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Zit je FDD helemaal aan het einde van de flatcable of op de helft?(ik denk het laatste,dus probeer het eerste)
Mijn BF6 geeft bij het opstarten ook een ander snelheid aan dan het BIOS (en SiSoft Sandra), is dacht ik een buggie in het BIOS.
Misschien in een nieuwer BIOS opgelost.
Wat betreft je DIMM, probeer eens of het werkt.
suc6

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als het lampje van je floppydrive blijft branden komt doordat je de flatcable verkeerd om hebt aangesloten !!!!!!
dit herken je door het rood gemaakt draadje aan de buitenkand van je flatcable,
deze moet aan de zelfde kant komen als de 1 op de print van de floppydrive

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Of die flatcable is gewoon naar de klote
heb ik al zovaak gehad...

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Phew inmiddels is het probleem al opgelost.
Heel vaag maar ik nog geen pci slot ingebruik toen mn floppydrive niet wilde werken. Toen heb ik er maar mn geluidskaart en modem in gegooid en opeens deed me drive het gewoon!!!!!!!!!

BETER :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Pagina: 1