Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win98] Problemen met drivers.

Pagina: 1
Acties:

• Alex1995
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb pas een 10 jaar oude Vaio PCG-C1XD in de kelder gevonden enaan de praat gekregen. de accu is 'dood' maar de laptop functioneert nagenoeg perfect(op wat haperingen na, maar dat wijd ik aan het besturingsysteem, wndows 98SE.)
na een uurtje werd het saai omdat de laptop nagenoeg geen multimedia progamma's had. dus ik bedacht dat ik die maar moest downloaden. De kleine vaio heeft geen wifi, bleutooth of een ethernet poort, dus verbinden met mijn draadloze netwerk zou niet makkeljk worden. ik had de kelder doorzocht en vond twee pc cards, een intel pro/wireless 2011b lan pc card, en een speedtouch110 wireless pc card. ik heb de intel direkt ingeplugt en windows zij dat die die de drivers moest zoeken. na het zoeken kreeg ik de melding dat de drivers niet gevonden waren. als oplossing downloadde ik de drivers de drivers op mijn andere laptop en zette deze op een usb stick. maar toen ik deze in de vaio stoptte en hij de drivers voor de usb stick wilde zoeken, vond hij deze ook niet. het probleem is dus dat mijn vaio geen drivers voor een usb flashdrive heeft en ik niet weet wat ik er nu mee aan moet aagezien ik ook niet met de laptop op internet kan. weet iemand een oplossing?

Alvast bedank,
Alex.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft het laptopje geen optical CD/DVD of diskette station? (lijkt mij sterk) :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Alex1995
nee. hij is 8.9 inch dus dat zou nooit passen.
er was een externe optische cd drive van sony maar die is zeldzaam. en de floppy drive waarmee hij kwam is kwijtgeraakt in die 10 jaar.

[ Voor 59% gewijzigd door Alex1995 op 14-07-2009 01:57 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Schijf loskoppelen en op vaste pc ff volgooien met een lading usb drivers? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Alex1995
in de laptop komen is erg moeilijk en zijn 1.8inch hdd van 12gb heeft een ultra ata-33 interface. ik heb geen computer die die interface ondersteund.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een usb-stickje dan maar heh. Dat had je al geprobeerd, maar dat is in dezen toch de enige manier :)

Maar sowieso dus maar gauw voor een USB DVD-drive gaan shoppen :)

[ Voor 33% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-07-2009 03:10 ]

日本!🎌

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41
_Thanatos_ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 03:09:
Een usb-stickje dan maar heh. Dat had je al geprobeerd, maar dat is in dezen toch de enige manier :)

Maar sowieso dus maar gauw voor een USB DVD-drive gaan shoppen :)
Win98 heeft dan losse drivers voor dat USB stickje of die optische drive nodig. En zonder floppy, cd-rom of ethernetpoortje wordt het dan erg lastig om die op de laptop te krijgen.

Het idee van Michael Knight is nog de beste optie, alleen heeft de TS geen pc met die inteface staan...

Ik weet zo even ook geen oplossing hiervoor, lekkere deadlock heeft de TS nu. :(

• Alex1995
Het laatste wat ik nu dus kan doen is zoeken naar die sony floppydrive? als het goed is staan de drivers voor die drive standaard op de laptop. maar de driver voor mijn pccard is 14mb en dat past niet op een 1.44 floppy.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met die floppydrive kun je in ieder geval USB drivers installeren wellicht, en dan een USB stick gebruiken voor de setupbestanden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hadden ze 10j. geleden al 9inchjes? :o
Pagina: 1