W2K3: RRAS, VPN Adapter & Registry vraag

Pagina: 1
Acties:

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Voor m’n werk moet ik Juniper Network Connect versie 6.3.0 (VPN Client) op m’n PC thuis geinstalleerd hebben om op afstand te kunnen werken. Nu is het zo dat ik de client met geen mogelijkheid geinstalleerd kan krijgen op m’n werkstation (Vista x64). Ik krijg een foutmelding/code tijdens de installatie van de virtuele netwerk kaart...Met de online support van Juniper kom ik nergens, die raden je alleen aan om de installatie opnieuw te proberen wat dus hetzelfde resultaat als gevolg heeft...google & tweakers lijken ook het antwoord niet te hebben op dit probleem.

Ik heb thuis ook een Windows 2003 server draaien waar de client wel op geinstalleerd kan worden. Ik kan daarmee gewoon verbinden en het kantoornetwerk benaderen.

Nu dacht ik slim te zijn en Routing and Remote Access (RRAS) op de server te installeren zodat ik kan routeren tussen mijn thuisnetwerk & het kantoornetwerk. Met een paar statische routes op m’n Linksys routertje thuis zou ik dan m’n pakketjes vanaf mijn werkstation, via m’n router naar de server routeren & vanaf daar weer door naar het kantoornetwerk over de VPN :) Dit zou ook handig zijn voor mijn andere machine welke Linux draait - ik zou dan dus helemaal niet meer hoeven nadenken over verschillende clients, gewoon de default gateway volgen en alles komt goed.

Zodra ik de RRAS service aanzet lijkt het erop dat de dynamische routes die de 2003 server heeft geleerd van de VPN-server geflushed worden van de routing tabel & dat de service het overneemt. Ik moet dus handmatig routes gaan toevoegen via de RRAS console. Het probleem is echter dat ik de Virtuele VPN netwerk adapter niet zie in de console – Ik kan dus niet de interface opgeven waar de verschillende netwerken heen gerouteerd moeten worden.

De Adapter is niet te vinden in de Device Manager & ook niet in de lijst met netwerk adapters via het Control Panel. Ik zie de adapter echter wel staan wanneer ik ‘’route print’’ opgeef in een dos prompt:

C:\Documents and Settings\Administrator>route print
IPv4 Route Table
===========================================================================
Interface List
0x1 ........................... MS TCP Loopback interface
0x2 ...00 50 56 c0 00 08 ...... VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8
0x3 ...00 50 56 c0 00 01 ...... VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1
0x10005 ...00 ff 90 94 d3 3a ...... Juniper Network Connect Virtual Adapter
0x10006 ...00 23 7d 3f 91 34 ...... HP NC105i PCIe Gigabit Server Adapter – Virt
ual Machine Network Services Driver
===========================================================================

En dan nu mijn vraag: Is het mogelijk om de ‘’Juniper Network Connect Virtual Adapter’’ zichtbaar te krijgen in de RRAS console door een bepaalde aanpassing te maken in de registry? Het lijkt mij logisch dat dit mogelijk zou kunnen zijn aangezien de virtuele adapter dezelfde karakteristieken heeft als een normale fysieke adapter als ik naar de instellingen kijk in de prompt (route print & ipconfig /all). Het probleem is echter dat ik zelf niet genoeg Windows kennis heb om dit op te lossen & het zoeken op internet heeft jammer genoeg niets bruikbaars opgeleverd.

Ik ben benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen & anders brengt dit onderwerp misschien wel een leuke discussie teweeg ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maak je een demand-dial ofzoiets aan? Lukt een tunnel bouwen met de client vanaf de pc wel? Best kans dat ditsoort securitysettings vanuit je werk worden afgedwongen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
sanfranjake schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:58:
Maak je een demand-dial ofzoiets aan? Lukt een tunnel bouwen met de client vanaf de pc wel? Best kans dat ditsoort securitysettings vanuit je werk worden afgedwongen?
On demand-dial gaat niet werken, aangezien ik voor deze verbinding perse de Juniper client moet gebruiken i.c.m. een RSA token. De VPN opzetten vanaf de PC is juist het problem, omdat de software Vista x64 niet ondersteund...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
brederodekater schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:13:
[...]

On demand-dial gaat niet werken, aangezien ik voor deze verbinding perse de Juniper client moet gebruiken i.c.m. een RSA token. De VPN opzetten vanaf de PC is juist het problem, omdat de software Vista x64 niet ondersteund...
Mja lees in dit geval dan PC even als Server :P Ik bedoel, met die client lukt het wel?
Ik denk gewoon dat je baas het split-tunneling en andere risicovolle opties gewoon blokkeert.
Anders had 'ie vast ook geen dure Juniper gekocht ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters