ZalmanCooler blijft doordraaien na afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• Achmed1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06-2021
Hallo

ik heb een probleem sinds gisteren heb ik wat vreemds ontdekt als ik mijn pc afsluit dan blijft mijn Zalman cooler draaien.

En dat gebeurt alleen als ik mijn computer langer dan 6 uren aan laat dan blijft die gewoon doordraaien als ik hem afsluit. Maar als ik bijvoorbeeld mijn pc voor een uurtje of 2 aanlaat staan en dan afsluit dan stopt het wel met draaien heel vreemd vind ik dat zelf

ik hoop dat iemand me kan helpen

Zalman CNPS7000C-AlCu

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:21
Hoe lang blijft je koeler dan doordraaien?!
Of is het continu?!
Lijkt me dat ie naar verloop van tijd wel uit zal gaan toch?!
Beetje idee als bij een turbo auto.. moet de motor altijd nog nagekoeld worden waardoor de fan blijft draaien ookal is de auto uit.. na een tijdje gaat dit vanzelf uit.
Lijkt me dat dit ook bij jou zo aan de hand is zal vast een mogelijkheid zijn in je bios om dat te wijzigen. (mocht je het vervelend vinden)

*sowieso

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Welkom op GoT,

Wat voor moederbord, voeding en CPU hebben we het over?
Hoe lang blijft die koeler dan door draaien?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Sluit de PC überhaupt wel netjes af?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Achmed1
Kan de probleem ook zijn dat ik een keertje in de bios enhancing cooling had gekozen omdat me oude processor cooling te traag ging draaien en wat wou opvoeren..?

• Achmed1
kalizec schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:23:
Welkom op GoT,

Wat voor moederbord, voeding en CPU hebben we het over?
Hoe lang blijft die koeler dan door draaien?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Sluit de PC überhaupt wel netjes af?
Ja hij sluit wel goed af maar de processor kooling blijft draaien als ik me pC langer dan 6 uur blijft draaien. Dit probleem komt nu pas voor omdat ik gister een zalman cooler erin had gegooid.Als ik hem 1 uur aan zet die PC dan gaat hij wel gewoon normaal uit . Dan heb ik dat probleem niet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Hier lopen veel mensen rond met veel kennis die jou graag willen helpen, maar dan moet jij ons ook helpen om jou te helpen...

Volledige specs (welke onderdelen je hebt staan) horen in je topicstart. Hier meld je alleen de koeler en ook als iemand anders erom vraagt antwoord je niet. Zo heeft een topic weinig zin. Bovendien is de bedoeling dat je meldt waar je zelf allemaal gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je geprobeerd hebt en wat toen gebeurde. Aangezien je dat niet doet kunnen we niet met je meedenken en gaat dit topic dus dicht.

Overigens is 2x achter elkaar posten <24u ook niet gewenst, graag voortaan de edit-knop gebruiken om iets toe te voegen. Je kunt vanuit het edit-scherm prima andermans bericht quoten :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.