Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[?] 1 keystroke 2 quotes *

Pagina: 1
Acties:

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 08:49
Sinds een dag of twee heeft mijn toetsenbord de rare gewoonte om bij 1 keystroke op de '' 2 (apostroffen) '' te laten zien. Zelfde bij "" 1 keystroke 2 (quotes) "". Erg vervelend. Ik dacht eerst, mijn toetsenbord is kaduk. Maar als ik naar start -> instellingen -> conf -> toetsenbord -> hardware ga, en vervolgens daar in het invulveld nogmaals de ' type krijg ik er maar 1 en ook maar 1 ". Heel vreemd.

Ik heb maar 1 toetsenbord ge""installeerd (irritant dit :)) dus daar kan het ook niet aan liggen (shift + tab verandert niets). Wie kan mij helpen met dit probleem ? In word, andere invoervelden, google searchbox, whatever, overal: 1 keystroke 2 '' of "".

• _Thanatos_
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb ik ook eens gehad, maar dan in XP. Was een virus. Doe ff goed scannen met ongeinfecteerde scan (vanaf een readonly usb-stick of een cd) en de boel daarna scannen met een normale, geupdate viruscanner en geupdate malware-scanner. Ik raadt Avast! en Spybot S&D aan.

日本!🎌

Verwijderd

Verander je toetsenbordtaal van "United States international" naar "US". Klaar ;).
(had je trouwens echt wel zelf kunnen vinden met enkele seconden zoekwerk)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat lost het probleem niet op. De TS lijkt US-int just wél te willen gebruiken, zoals ik. Jouw oplossing omzeilt het feitelijke probleem alleen maar.

日本!🎌

Verwijderd

Zijn "probleem" omschrijft exact het gedrag dat je krijgt met de US-int setting ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 00:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sp00n, over welk OS hebben we het eigenlijk. Win95, of Win7?

Mensen, let even op het verschil tussen '' = ' en ' = ''.

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2009 00:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:06:
Zijn "probleem" omschrijft exact het gedrag dat je krijgt met de US-int setting ;)
Zoals ik het lees, type hij één dubbele quote, en krijgt er vervolgens twee. Dat is niet hetzelfde als er twee moeten intiepen om ze allebei te krijgen of één plus spatie om er één te krijgen ;)

Ik gok dus dat het wel iets anders is.

@TS: wie heeft er gelijk in dezen? :)

日本!🎌

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:06:
Nee, zijn probleem beschrijft dat exact niet.
Ik zie dit wel vaker. Even de toetsenbord instellingen wijzigen (US toevoegen, die als default zetten, terug naar US-Intl wisselen, default stellen, US layout verwijderen, rebooten) en dan moet het op XP over zijn. In Vista heb ik het pas één keer gezien en daar is de reboot niet nodig mits je al je software afsluit voor je de instellingen doet.

Ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar dat is in elk geval een werkende oplossing geweest :)
Pagina: 1