[Folding@Home] Windows 7 + SLI en multimonitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik heb nu even voor de gein, omdat het kan, en om een Half-Life 2 mod te proberen Windows 7 geïnstalleerd.

Nu draaide ik op Windows XP 32bit 2x een GPU-client op m'n 2x 8800GT's. Dit kon omdat ik SLI uitgeschakeld had en aan elke kaart een scherm had hangen.

Ik weet dat vanaf Vista het mogelijk is om SLI ingeschakeld te hebben en dan met beide monitoren aan de eerste kaart op beide schermen beeld te hebben. Ik weet ook dat zodra SLI ingeschakeld is je maar op 1 kaart je GPU-client van F@H kunt draaien.

Is het in W7 anders dus dat je wel 2 clients kunt draaien of moet je alsnog een scherm aan je tweede kaart gekoppeld hebben en dus SLI disablen? Anders wordt het gewoon 1 client met SLI enabled en dual monitor.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Laat ik het zo zeggen, F@H werkt in ieder geval op beide kaarten als ze niet in SLI staan en wel allebei op een monitor zijn aangesloten. Waarschijnlijk is het sowieso een vereiste om SLI uitgeschakeld te hebben, maar dat is met een beetje moederbord softwarematig te regelen.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Dat wist ik al, maar ik had ook ergens gelezen dat met SLI ingeschakeld je toch die ene client kon laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:01
je zou volgens mij inderdaad 1 client moeten kunnen laten draaien in SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Bij SLI kun je maar 1 client draaien. Wil je meerdere clienten laten draaien dan moet SLI uitgeschakeld worden.

Onder Windows 7 kun je ook 1 client per GPU laten installeren. Daarbij hoeft er geen monitor of een VGA-dummy worden aangesloten op de desbetreffende videokaart. Dit is een verbetering tov Windows Vista ( maarja onder Windows XP was dit nooit nodig geweest ).
Helaas is er een bug aanwezig waardoor de folding client na enkele minuten een eue genereert. :'(
Mocht je een monitor aansluiten dan werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Hier nu een nachtje gepoogd F@H te draaien, ging ie na een half uur in slaapstand kwam ik vanochtend achter, maar de eerste GPU-client op GPU0 draait prima, GPU1 mét een scherm aangesloten gaf inderdaad de nodige EUE's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Met de 190.38 WHQL drivers is het mogelijk om op elke kaart een monitor aangesloten te hebben en SLI in te schakelen, hoe de GPU-clients werken heb ik nog niet getest, maar dit werkt in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat gaat dus nog steeds niet goed (althans, in Vista). De client die je als laatste opstart zal door blijven gaan, de eerste client maakt zijn huidige WU af en gaat daarna over de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessel_K
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2022

Hessel_K

DPC chelloo.com

Als ik het goed begrijp moet je met windows 7 nog steeds een monitor op elke kaart aangesloten hebben? Tja, dan is er wat het vouwen betreft niet veel veranderd. Onder windows 7 (SLI uit) heb ik het vouwen met monitoren (via DVI en of HDMI) nooit goed aan de praat gekregen, ook niet met dummy pluggen met 75ohm weerstanden en niet met monitoren aangesloten via de HDMI poorten. Onder windows 7 met 1 gtx295 kan ik op 1 GPU vouwen, niet op de tweede. Met twee kaarten kan ik vouwen op drie GPUs, maar niet op de vierde. Je raadt het al, met drie kaarten kan ik op vijf GPUs vouwen maar niet op de zesde...... 8)7 NVidia en software, ja ja.

Met XP hoef je niet een monitor op een kaart aangesloten te hebben om die GPUs te laten vouwen. Mijn "vouw-machine" met drie gtx295s draait tijdens het vouwen dan ook XP 32bit, een 64bit XP heb ik niet. Ik zou het graag zien dat dit onder Windows 7 gaat werken (of nog liever onder Linux) omdat XP 32bit met drie 295s maar 1.5GB RAM kan adresseren waarvan 600MB vrij is, eigenlijk te weinig om de CPU zinnig in te kunnen zetten.

The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Wiethoofd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:03:
Met de 190.38 WHQL drivers is het mogelijk om op elke kaart een monitor aangesloten te hebben en SLI in te schakelen, hoe de GPU-clients werken heb ik nog niet getest, maar dit werkt in iedergeval.
Probeer het nou eens eerst uit, dat is een stuk interessanter. Al kan ik je met enige zekerheid nu al zeggen dat het niet gaat lukken met SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
SandStar schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:54:
Probeer het nou eens eerst uit, dat is een stuk interessanter. Al kan ik je met enige zekerheid nu al zeggen dat het niet gaat lukken met SLI.
Hier nu gewoon 2 GPU clients draaiende met SLI ingeschakeld, ik wacht af hoe de boel zich gaat gedragen zodra de eerste WU's in elke client afgerond zijn (gedrag zoals Bubbles dat heeft of ze gewoon door blijven vouwen).

Wat ik al wel merk is dat beide WU's 2x zo lang duren.....

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 24-07-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Wiethoofd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:56:
[...]

Hier nu gewoon 2 GPU clients draaiende met SLI ingeschakeld, ik wacht af hoe de boel zich gaat gedragen zodra de eerste WU's in elke client afgerond zijn (gedrag zoals Bubbles dat heeft of ze gewoon door blijven vouwen).

Wat ik al wel merk is dat beide WU's 2x zo lang duren.....
duh! de gpu client ziet maar 1 gpu core...

edit:
check de folding forums er eens op na zou ik zeggen. Of de wiki die o.a. Smoking2000 bijhoudt

[ Voor 10% gewijzigd door SandStar op 24-07-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ach, dan maar 1 client minder, scheelt weer in de stroomkosten.

Voorlopig stap ik op deze computer toch nog niet over naar W7 dus draaien alle clients keurig onder XP zonder SLI enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

En dan nog, wat is de moeite om je clients uit te gooien en te switchen naar SLI als je een spelletje wilt spelen, en zodra je daarmee klaar bent, SLI weer uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

SandStar schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:05:
[...]
check de folding forums er eens op na zou ik zeggen. Of de wiki die o.a. Smoking2000 bijhoudt
offtopic:
Het is al een tijdje terug dat ik actief de FAH Wiki onderhield, de wiki ligt al een tijd redelijk stil

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het voordeel is idd dat je niet hoeft te rebooten om SLI in of uit te schakelen in W7/Vista, ik weet niet hoe dat is met de nieuwste drivers onder XP.

Pagina: 1