WDSL - Draadloos DSL - Ervaringen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik kwam dit tegen op het web:

http://www.ixs.nl/wireless/wdsl.cfm

Zij bieden draadloos WDSL aan in Geldermalsen, en zeer binnenkort ook in Tiel, Gornichem, Druten, en Zaltbommel.

64 kbit = 95 piek, 128 kbit = 195 piek.
Op het "lokale" netwerk kunnen zelfs snelheden van 1 Mbit/s gehaald worden, die 64 kbit/s is alleen naar Internet.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Heeft het toekomst?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om verbinding te kunnen maken met de zogenaamde WIPOP (= Wireless Internet Point Of Presence) van I-XS heeft u een kleine buitenantenne nodig en een speciale insteekkaart voor uw PC. Deze insteekkaart bevat een kleine zender/ontvanger en stuurt/ontvangt het Internetverkeer via de buitenantenne naar de WIPOP.

De snelheid van deze verbinding is maar liefst 1 - 2 Mb/s, en is ongeveer 25 keer sneller dan een ISDN verbinding ! U bent dus altijd met het Internet verbonden, 24 uur per dag als u wilt. Op het moment dat u uw PC aanschakelt is uw Internetverbinding gereed voor gebruik.

Klinkt leuk maar hoe gevoelig voor storing door zend amateurs of andere signalen.

Maar deze vind ik het leukst :):):)

[mag ik even lachen]Het belangrijkste is de nabijheid van een WIPOP. Het moet mogelijk zijn om vanaf uw dak of schoorsteen de antenne van de WIPOP te kunnen 'zien' zonder dat er zich obstakels, zoals huizen en bomen, tussen bevinden. Alleen dan is een snelle en gegarandeerde verbinding mogelijk.
[/mag ik even lachen]

Maar ja, dan voldoe je eraan, heb je een paar flats opgeblazen en kan je die antenne eindelijk zien, nee wat krijg je dan :

1 Mbit/s 256Kbit/s 64Kbit/s 1000 MByte FL 95,= private
1 Mbit/s 256Kbit/s 128Kbit/s 2000 MByte FL 195,= private
1 Mbit/s 256Kbit/s 192Kbit/s 4000 MByte FL 495,= private

En zo gaat dat nog ff door, oftewel, je hebt gewoon een zware limiet aan verkeer wat je kan genereren. |:(|:(|:(|:(|:(

sorry als ik het zeg, gaat helemaal nergens over, of je moet geld te veel hebben en een company abbootjuh nemen voor Fl 2995 per maand en dan nog een limiet hebben van 20GB aan data verkeer

sorry, ben wel blond maar dit gaat te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 13:40

MnM

ey ik heb het, ik woon in geldermalsen en heb het goedkoopste account van hun 95,-

het bevalt mij prima, mijn snelheden zijn: downloaden via een website tussen de 40-70KB/s en mail gaat errug snel, 5MB is in 45 seconden verstuurd

ik moet wel zeggen dat ik maar zo'n 800 meter van de WIPOP antenne af woon maar er staan wel diverse huizen tussen en ik heb dus geen direct zicht op de antenne. de pingen zijn prima en het werkt allemaal vrij easy.

een nadeel is wel dat als je direct inlogd op een ftp je snelheid dus maar 64 Kbit/s is , wat dus verglijkbaar met isdn is.

dat data limit is voor mij (nog) niet echt een probleem maar 1GB is niet veel nee als je films ect gaat downloaden.

M&M sings off