Toon posts:

Mailqueue Exchange 2003 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: twee domaincontrollers en een exchange 2003 server. Het probleem is dat de SMTP queue op gezette tijden vastloopt. Niet helemaal vast, om de paar minuten spuugt hij een e-mail over de muur naar de externe partij. Interne mail is geen probleem. Voorbeeld: vandaag geen mailproblemen gehad. Om 16:45 uur zaten er 25 mailtjes in de queue met een totale grootte van 25MB en op dit moment zie ik thuis dat er nog 6 mailtjes in zitten met een totale grootte van 3MB. Hieronder een screenshot uit het message tracking center van één van die mailtjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.bshome.nl/exchange.jpg

De eventviewer laat verder helemaal niets zien. Al getracht met unfreeze en force connection de boel sneller op gang te krijgen maar daar heeft hij geen zin in. Ik vermoed dat aan het einde van de avond de queue wel leeg is maar dat duurt natuurlijk veel te lang. Enig idee waar het probleem kan zitten? Kan hij de mail extern niet kwijt of is echt exchange de boosdoener hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 19:07 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
25MB, hoe snel is je internetverbinding, en dan met name de upload daarvan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
2Mbit SDSL dacht ik. Nu heb ik er bijvoorbeeld al weer even 4 mailtjes in staan met een totale grootte van 50kb, eiegert hij drect te versturen. Lijkt dus niet afhankelijk te zijn van de grootte.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 19:22 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
SMTP logging aanzetten?
[google=exchange 2003 smtp logging]
Staat je AV fil exclusions goed ingesteld?
Toevallig GFi ME draaien?